Geplaatst door HPE

HPE ondersteunt de groeiende vraag naar virtuele werkplekken

Amstelveen, 3 april 2020 – Hewlett Packard Enterprise (HPE) kondigt een reeks initiatieven aan om klanten te ondersteunen in hun bedrijfscontinuïteit tijdens de huidige COVID-19-pandemie. HPE ondersteunt in de groeiende behoefte aan het inzetten of opschalen van een infrastructuur om personeel optimaal op afstand te laten werken. Daarmee voldoen klanten aan de geldende maatregelen voor thuiswerken en ‘social distancing’.

Om die reden brengt HPE een krachtigere virtuele desktopinfrastructuur (VDI)-oplossing uit en flexibele financieringsvoorwaarden. Ook komt HPE met nieuwe, vooraf geconfigureerde oplossingen voor meer flexibiliteit en snellere leveringen aan klanten.

HPE’s portfolio van VDI-oplossingen, adviesdiensten en financieringsopties stellen klanten in staat om hun VDI-implementaties snel te ontwerpen en aan te passen aan gebruikersbehoeften, het netwerk veilig te houden en bovendien kosten te besparen.

HPE Financial Services biedt nieuwe financierings- en ‘asset lifecycle’-opties. Denk hierbij aan kortetermijnhuur en betaaltermijnen tot 90 dagen voor de VDI-oplossingen.1 Deze oplossingen zijn via HPE GreenLake ook ‘as-a-Service’ beschikbaar om klanten te ondersteunen met meer financiële flexibiliteit bij het uitrollen van werkplekken op afstand.

HPE biedt daarnaast nieuwe, vooraf geconfigureerde VDI-oplossingen om het mkb te ondersteunen. Ze zijn gebouwd op HPE ProLiant- of HPE Synergy-servers, zijn ontworpen voor Citrix- en VMware-omgevingen en zijn al inzetbaar vanaf 80 gebruikers, met uitbreidingsmogelijkheden tot meer dan 2.000 medewerkers.

Tot slot kondigt HPE ook een nieuwe, sterker presterende VDI-oplossing aan. Deze ondersteunt grootgebruikers beter bij het werken op afstand. HPE Moonshot wordt nu geleverd met de nieuwe HPE ProLiant m750 Server Blade en levert daardoor meer dan 70 procent prestatievoordeel op. Bovendien verbruikt het 25 procent minder stroom dan de vorige editie.2 In het geval van gevirtualiseerde desktops en applicaties, waar dichtheid en efficiëntie vooropstaan, ondersteunt de nieuwe HPE ProLiant m750 Server blade bijna 33 procent meer thuiswerkers met 25 procent minder stroom.3

“De dringende wereldwijde aanpak van COVID-19 heeft onze klanten onder druk gezet om in no-time veilige, virtuele werkruimtes in het leven te roepen. Ik ben er trots op dat ons team bij HPE hieraan kan bijdragen met een breed scala aan oplossingen, diensten en expertise. Daarmee kunnen onze klanten hun werknemers en activiteiten in deze onzekere tijd zoveel mogelijk ondersteunen”, aldus Gerald Kleyn, vice president en general manager van Moonshot, Edge en IoT Systems bij HPE. “We proberen de inzet van deze virtuele werkplekken te versnellen met onze infrastructuuroplossingen. Deze oplossingen beschikken over uitgebreide mogelijkheden voor beheer op afstand, beveiliging en automatisering.”

De nieuwe oplossingen zijn toegankelijk en eenvoudig virtueel te beheren, zodat gebruik van applicaties op afstand mogelijk is in markten zoals finance, de gezondheidszorg en het onderwijs. Denk bijvoorbeeld aan applicaties als digitaal handelen, telemedicine, ondersteuning bieden aan medewerkers die werkzaam zijn in tijdelijke medische voorzieningen of het faciliteren van e-learnings voor onlineklaslokalen en -opleidingen.

Zo zijn de ondersteuningsmogelijkheden van HPE’s VDI-oplossingen recent ingezet door een ziekenhuisketen in Zwitserland. De oplossing is hier ingezet bij de uitbreiding van IT-personeel op afstand, nodig om de infrastructuur van essentiële medische systemen te beheren.

HPE biedt daarnaast verschillende advies- en consultantdiensten aan om klanten te helpen bij het ontwerpen, implementeren en beheren van hun initiatieven voor thuiswerkplekken.

Beschikbaarheid
Neem contact op met de lokale HPE-salesafdeling of geautoriseerde HPE-resellers voor meer informatie over de beschikbaarheid in Nederland.

– Einde bericht –

1) Financing and service offerings available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries and affiliates (collectively HPFSC) in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Rates and terms are based on customer’s credit rating, offering types, services and/or equipment type and options. Not all customers may qualify. Not all services or offers are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.
2) 70% performance advantage based on previous generation and tested via Login VSI for VDI performance testing.
3) Support for 33% percent more remote workers on 25% less power is based on previous generation.