Geplaatst door Deel

HRTech bedrijf Deel lanceert ‘Global Payroll’ service om je internationale personeelsbestand gemakkelijk te managen

Amsterdam, dinsdag 28 juni 2022 – Tot nu toe was de Global Payroll markt gefragmenteerd. Bedrijven die bijvoorbeeld vier dochterondernemingen hebben in verschillende landen, kunnen te maken krijgen met vier verschillende regionale payroll- leveranciers. Dit creëert meer ruimte  voor fouten en minder efficiëntie. Deel, de HRTech startup die middels haar platform alle administratieve en juridische zaken omtrent het aannemen van remote personeel vergemakkelijkt, lanceert vandaag een volledig beheerd Global Payroll platform.

Het platform van Deel helpt internationale bedrijven regionale salarissystemen te managen in één geïntegreerd platform. Gezien steeds meer bedrijven, mede dankzij de pandemie, een remote personeelsbestand opbouwen en dus internationaal opereren, is dit een welkome dienst. Deel lost dit op door een platform aan te bieden dat alle payroll-verwerkingen samenbrengt in één geïntegreerd platform voor salarisadministratie en gebruikt kan worden op meer dan 90 locaties en in alle gangbare valuta, inclusief crypto. Hierdoor kunnen internationale bedrijven hun remote personeelsbestand onder andere middels één factuur betalen.

Deel’s Global Payroll stelt bedrijven in staat hun personeelsbestand via één platform te beheren, met daarbij een volledig overzicht van salarisgegevens, of het nu gaat om freelancers, een flexibele schil middels EOR (Employee Of Record) of medewerkers op de payroll. Daarnaast biedt het platform bedrijven interne expertise op het gebied van compliance en payroll. Op deze manier kunnen zij de salarisadministratie automatiseren, de kans op menselijke fouten substantieel verminderen en het proces versnellen. Deel is geïntegreerd met onder meer HRIS systemen als Workday, BambooHR en Hibob en helpt handmatig werk en data-inconsistentie binnen alle HR tools weg te nemen.

Door het hele team op één platform te beheren met een gestandaardiseerde rapportage voor werknemers in classificaties, rollen en op elke locatie, stelt Deel bedrijven in staat datagedreven besluiten te nemen over salarisadministratie. Of je nu een uitsplitsing nodig hebt van de socialezekerheidsbijdragen van Brazilië of de pensioenkosten in het Verenigd Koninkrijk, bedrijven kunnen alles in één dashboard bekijken.

Deel’s Global payroll volgt na een periode van aanzienlijke groei. In oktober 2021 kondigde het bedrijf haar Series D-ronde aan geleid door Coatue, waarbij $425 mln. werd opgehaald en waarna Deel gewaardeerd werd op $5.5 miljard. Ook kondigde Deel vorige week publiekelijk aan, dat ze het Australische bedrijf PayGroup een bod hebben gedaan voor overname. PayGroup is een payroll provider die wereldwijd een sterke positie houd. Met dit aanbod zal creatie van een compleet wereldwijd salaris platform verder wo

“Samen zullen we de eerste echt wereldwijde oplossing in de payroll-industrie bouwen, waardoor bedrijven over de hele wereld de mogelijkheid hebben om het beste talent aan te nemen, te betalen en te beheren, waar dan ook. De sterke aanwezigheid van PayGroup in landen als Australië, India, Singapore en Japan zal ons klantenbestand uitbreiden en ons leiderschap in de wereldwijde payroll-ruimte versterken.” – Co- Founder & CFO van Deel,   Philippe Bouaziz.

EINDE PERSBERICHT – Noot voor de redactie

Over Deel

Deel, het toonaangevende, wereldwijde HRTech platform, vergemakkelijkt administratieve en juridische zaken omtrent het aannemen van remote personeel. De technologie van Deel biedt payroll, HR, compliance, personeelsvoordelen en andere mogelijkheden die nodig zijn om een remote te werven en een remote team te managen.

Met behulp van een self-service proces door middel van technologie kunnen de klanten van Deel onafhankelijke zelfstandigen en fulltime werknemers in meer dan 150 landen inhuren, conform de voorschriften en binnen enkele minuten. Met meer dan 250 juridische, boekhoudkundige, mobiliteits- en belastingexperts als partners, stelt Deel elk bedrijf in staat om gelokaliseerde contracten op te stellen, te ondertekenen en te verzenden en teams te betalen in meer dan 120 valuta’s met slechts één klik. Deel, opgericht in 2019 door Alex Bouaziz en Shuo Wang, is een volledig gedistribueerd bedrijf met werknemers over de hele wereld.

Over Dennis Valkema

Dennis is al ruim 25 jaar werkzaam in de wereld van HR en Talent Management, waar hij diverse advies- en managementfuncties heeft vervuld. Toen Dennis werd gevraagd om als Leader het Benelux-team op te bouwen en te leiden en aan boord te gaan van het raketschip dat Deel is, het snelst groeiende technologiebedrijf ter wereld, kon hij deze unieke kans niet weigeren. Hij heeft met zijn team de achtergrond en expertise om bedrijven te ondersteunen om iedereen, waar dan ook, binnen enkele minuten in te huren.