HSO verzorgt migratie Coster Diamonds naar Microsoft Dynamics AX 2012

Veenendaal, 16 december 2014 – Coster Diamonds, één van de oudste Europese diamantproducenten die nog in werking is, heeft HSO in de arm genomen om de migratie van Microsoft Dynamics AX 3.0 naar Dynamics AX 2012 te verzorgen. Met het in gebruiknemen van de nieuwste versie van Dynamics AX is Coster Diamonds in staat om data beter vast te leggen, managementinformatie inzichtelijker te maken en informatievoorziening toekomst proof te maken.

Het bedrijf in hartje Amsterdam heeft samen met HSO een vooronderzoek gedaan naar de mogelijkheden en voordelen van een dergelijke migratie en gaat nu daadwerkelijk het migratietraject in. “Met HSO was er een goede klik tijdens de gesprekken”, geeft Errol Hotie, CFO bij Coster Diamonds aan, “HSO was goed in staat om de wensen van Coster Diamonds om te zetten naar oplossingen in de software.”

De overstap naar de nieuwste versie van Microsoft Dynamics AX biedt Coster Diamonds een groot aantal voordelen, zoals:

• Een eenvoudig te realiseren koppeling met Microsoft Office;
  • Verbeteringen op het gebied van projectenadministratie met betrekking tot de tours van Coster Diamonds;
  • Een moderne en gebruiksvriendelijke user-interface gebaseerd op Microsoft, zodat alle medewerkers (ook seizoensgebonden medewerkers) er snel en gemakkelijk mee kunnen werken;
  • De mogelijkheid om Microsoft Dynamics AX zodanig in te richten dat de vastgelegde data een helder overzicht van informatie verschaffen aan het management van Coster Diamonds.

“Wij zien ernaar uit om een langdurige samenwerking met Coster Diamonds aan te gaan om hen met onze ERP software en diensten te ondersteunen in hun dagelijkse business”, aldus Fred Zeelen, accountmanager bij HSO. “Met onze service-organisatie met 75 Dynamics experts garanderen we ook na de livegang optimale support en beheer. Deze migratie is namelijk geen eenmalige aankoop, maar de start van een langdurige samenwerking.”