HvA studenten onderzoeken innovatief vermogen van modewinkels
Zestig studenten van de Minor Marketing Tomorrow hebben onderzocht welke technologische innovaties mode retailers inzetten om het winkelen aantrekkelijker te maken voor de consument. Afgelopen week presenteerden de studenten hun resultaten.
Het project maakt onderdeel uit van het ‘Store Innovation Lab’, een initiatief van de lectoraten Cross-media en Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam. Het Store Innovation Lab helpt retailers te innoveren. Door middel van onderzoek en experimenten wordt kennis ontwikkeld over de toegevoegde waarde van innovatieve winkelconcepten en –technologieën voor winkeliers en consumenten. De studenten van de minor Marketing Tomorrow hebben eigenaren en managers van modezaken en consumenten bevraagd naar innovaties op de winkelvloer. Daarnaast zijn ook de websites van de onderzochte modezaken grondig geanalyseerd door de studenten. In totaal zijn er enquêtes afgenomen onder 174 vertegenwoordigers van modezaken en 535 consumenten en 163 websites geanalyseerd.
Binnenkort verschijnt er een rapport met de belangrijkste resultaten van het onderzoek. Voor meer informatie over het project kijk op: http://www.hva.nl/ondernemerschap/labs/store-innovation
Vanaf februari 2016 gaat een nieuwe groep studenten van de minor Marketing Tomorrow het innovatievermogen van winkeliers in een andere branche in kaart brengen. Ook nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden voor onderzoek in samenwerking met het Store Innovation Lab? Neem dan contact op met de coördinator van het Store Innovation Lab: Ditte de Graaff –
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.