Geplaatst door Hyphe

Hyphe: liquiditeit in digitale valuta voor financiële instellingen

Amsterdam, 22 juli – Vandaag markeert de officiële start van Hyphe, een marketmaker in digitale valuta voor financiële instellingen. Hyphe is een in Amsterdam gevestigde fintech die financiële instellingen (van retail brokers tot vermogensbeheerders) de mogelijkheid biedt om hun eigen klanten te laten handelen in digitale valuta.

Hyphe verschaft financiële instellingen liquiditeit en toegang tot haar handelsplatform waar een aantal verschillende digitale valuta, zoals bitcoin, ethereum en ripple, kunnen worden verhandeld. Banken, brokers, handelshuizen en vermogensbeheerders worden aan het platform gekoppeld via Prime-Access, de API van Hyphe. Hyphe levert koersinformatie en orderuitvoering, waarmee financiële instellingen snel en eenvoudig kunnen voorzien in de behoefte van consumenten om op een toegankelijke manier in digitale munten te handelen.

Hyphe is opgericht door CEO Dolf Diederichsen, een voormalig consultant bij Boston Consulting Group, en CFO Chris Demetrius, die afkomstig is van PwC. Hyphe is een merknaam van B4C Markets B.V. die sinds 2020 bij De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) als aanbieder van cryptodiensten is geregistreerd.

Dolf Diederichsen zegt: “De missie van Hyphe is om het handelen in digitale valuta toegankelijker te maken. Steeds meer consumenten komen middels digitale valuta voor het eerst in aanraking met handelen. Wij kunnen deze consumenten het beste helpen aan digitale valuta op de plek waar die consumenten zich al bevinden: bij financiële instellingen. Met behulp van Hyphe maken die instellingen digitale valuta mainstream. Uiteindelijk streeft Hyphe naar het toegankelijker maken van financiële markten voor consumenten, zodat meer mensen gaan handelen en iedereen zich een handelaar kan noemen.”