Geplaatst door ICIT

ICIT ontwikkelt intranet en narrowcastingcircuit voor Overtoom

Volgens commercieel directeur Joel Heiner is dit project een mooie aanvulling op de portfolio van het bedrijf uit Franeker en Amsterdam. ” We zijn erg blij om naast bijvoorbeeld Monuta, ENDEX NV, Medisch Centrum Leeuwarden en Elektrokoopjes.nl nu dus ook voor Overtoom International te mogen werken. We zien dat ons content management systeem Xtive CMS steeds vaker wordt ingezet als multichannelplatform. Naast het aansturen van websites, intranetten, en narrowcastingcircuits kunnen er ook informatiezuilen, pda’ s en printmedia vanuit Xtive worden beheerd.” .

Heiner verwacht in het laatste kwartaal van dit jaar nog een aantal grote projecten aan te kunnen kondigen.

Intranet vanuit Xtive CMS

Het nieuwe intranet van Overtoom zal de centrale informatiebron worden voor alle medewerkers. Interne wetenswaardigheden zoals een smoelenboek, verjaardagen en agenda zullen het gebruik van het intranet stimuleren. Daarnaast zullen handleidingen beschikbaar worden gesteld via de document management module (DMS) en worden artikelen inzichtelijk middels een koppeling met het voorraadsysteem.

Door het gebruik van portaltechnieken zullen individuele gebruikers hun intranet kunnen personaliseren. Zo zal de home-pagina naar eigen inzicht kunnen worden ingedeeld.

Narrowcasting

Door de multichannelmogelijkheden die Xtive CMS biedt zal Overtoom naast een intranet tevens een narrowcastingcircuit vanuit het systeem gaan aansturen. Dit houdt in dat men beeldschermen, die op verschillende locaties hangen, kan voorzien van content. De beeldschermen zullen deels informatie tonen die ook op het intranet beschikbaar is. Niet alle medewerkers hebben immers een pc tot hun beschikking.

Multichanneling binnen Xtive CMS

De multichannelfunctionaliteiten die Xtive CMS biedt zijn het aansturen van websites, intra- en extranetten, narrwocastingcircuits, informatiezuilen, pda’ s en print media. Het grote voordeel hierbij is dat men content kan inzetten en hergebruiken binnen verschillende webkanalen.