Industry Wire

Geplaatst door 180 Kingsday

Nick van Wagenberg en Nevil van Outheusden versterken de creatieve vloer van het bureau

Winnaars van de ADCN Talent Award Nick van Wagenberg en Nevil van Outheusden zijn aangesteld bij het prijswinnende internationale bureau 180 Kingsday. Ze zullen voor lokale en internationale klanten gaan werken.

De twee ontmoetten elkaar tijdens hun studie Communicatie, Concept en Campagne aan de Fontys Hogeschool Eindhoven en hebben sinds hun afstuderen altijd samengewerkt. Ze begonnen hun carrière bij Ogilvy Amsterdam, waar ze werk maakten voor merken als de Rabobank, KFC en het audiobedrijf Sennheiser.

‘180 Kingsday heeft een enorm goede reputatie, zowel in Amsterdam als wereldwijd’, aldus Nick van Wagenberg. ‘Nevil en ik zijn trots deel uit te maken van het team en kijken ernaar uit te werken voor zo’n indrukwekkend scala aan klanten.’

Nevil van Outheusden vult aan: ‘Wij vinden het belangrijk om te werken bij een bureau dat ons in staat stelt voor Nederlandse én internationale klanten te werken, daarin is 180 Kingsday uniek. Het heeft niet alleen een geweldig gevarieerd klantenbestand maar ook een divers team.’

Kalle Hellzen, Executive Creative Director van 180 Kingsday zei: ‘Nick en Nevil brengen een benijdenswaardig oeuvre mee voor twee zulke jonge mensen, maar belangrijker nog: ze brengen enthousiasme en ambitie mee om werk te maken dat ertoe doet, om de wereld niet te zien zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. We zijn heel blij dat we hen in ons team kunnen verwelkomen.’

Naast Nick en Nevil heeft het bureau een aantal andere nieuwe medewerkers aangenomen. Eerder deze maand werd Phillip Jackson aangesteld als Hoofd Planning en Strategie. Phillip stapt naar 180 Kingsday over vanuit Jacobs Douwe Egberts, waar hij Hoofd Global Marketing was. Andere recente aanstellingen betreffen voormalig Senior Creative bij Adidas Anne Fleming en voormalig Business Director van Wieden+Kennedy Eva Raush.

CEO Sander Volten zei in zijn commentaar over de nieuwe aanstellingen: ‘We gaan het laatste kwartaal van 2019 in na een periode van organische groei. Die komt tot uiting in een groot aantal nieuwe medewerkers die verschillende meningen en perspectieven meebrengen, en een brandend verlangen om wat gezonde herrie te schoppen. We zijn heel blij dat wij deze groep zeer getalenteerde en ambitieuze onruststokers hebben kunnen aantrekken om ons groeiende internationale team te versterken.’

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht