Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Iconische Diane von Furstenberg kiest voor Zalando als exclusieve retailpartner voor Europa  

Berlijn, 18 februari 2025 – Zalando, een toonaangevende Europese online bestemming voor mode en lifestyle, en Diane von Furstenberg (DVF), het iconische designermerk, kondigen vandaag een exclusieve samenwerking aan. Dit maakt Zalando de enige retailpartner voor DVF in Europa. Een brede selectie van DVF-ontwerpen, waaronder de iconische wikkeljurk, zal exclusief beschikbaar zijn op Zalando in alle 25 markten. Zalando zal de enige Europese retailer zijn die DVF aanbiedt naast dvf.com en DVF’s boutique in Brussel.

Zalando en DVF bundelen hun krachten met een gedeelde visie: klanten helpen zich zelfverzekerd te voelen in hun persoonlijke stijl. Dankzij Zalando’s focus op digitale innovatie en eigentijdse storytelling kan DVF een nieuwe generatie modeliefhebbers aanspreken en hen opnieuw laten kennismaken met de iconische stijlen van het merk.

“Zalando deelt onze visie om de kracht van vrouwen te onderstrepen  en hen kwaliteitskleding te bieden waarin ze zich zelfverzekerd voelen,” zegt Diane von Furstenberg. “Ik ben verheugd om te zien hoe dit partnerschap een nieuwe generatie vrouwen bereikt.” Graziano De Boni, CEO van DVF, voegt toe: “Zalando is de ideale partner voor DVF in Europa. Het past bij onze wereldwijd gerichte DTC-strategie (direct-to-consumer) van exclusieve samenwerkingen met grote retailers over de hele wereld.”

“Diane von Furstenberg is een echt mode-icoon en we zijn vereerd om met haar en haar merk samen te werken”, zegt medeoprichter van Zalando David Schneider. “Onze gedeelde waarden van het versterken van zelfvertrouwen en zelfexpressie door middel van mode, in combinatie met Zalando’s strategische focus op kwaliteitsvolle partnerships en inspirerende storytelling, maken dit een geweldige match. We zijn verheugd om DVF’s iconische ontwerpen exclusief op ons platform aan te bieden en haar inspirerende verhaal te delen met onze Europese community met meer dan 50 miljoen actieve klanten.”

Diane von Furstenberg maakt sinds 2018 deel uit van Zalando’s portfolio van designermerken en was er vanaf het begin bij toen Zalando zijn strategie voor Designer ontwikkelde. Lena-Sophie Roeper, Vice President Designer bij Zalando, deelt: “Na meerdere jaren met DVF te hebben samengewerkt, ben ik verheugd dat Diane ons nu haar distributie volledig toevertrouwt als hun exclusieve retailpartner in Europa. Deze samenwerking is een echte mijlpaal op ons pad om een inspirerend en hoogstaand assortiment en een innovatieve winkelervaring op te bouwen voor de volgende generatie designerklanten.”

De exclusieve samenwerking zal gevierd worden met een consumentgerichte marketingcampagne op Zalando in maart 2025, die de erfenis van DVF benadrukt en verbindt met de toekomstige generatie modeliefhebbers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht