Geplaatst door Identity Games

Identity Games piekt tijdens corona

Rotterdam, 24 november 2020 – Bordspellen zijn niet aan te slepen in coronatijd. Dat ziet de Rotterdamse spelleninnovator Identity Games terug in haar verkoopcijfers. Die zijn tijdens de eerste coronagolf (april/mei) bijna verdubbeld vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De omzet steeg in de maanden april t/m juni 2020 met 85% ten opzichte van dezelfde maanden in 2019. De verwachting is dat de verkoop- en omzetcijfers tijdens de huidige tweede golf nog verder toenemen. Identity Games heeft inmiddels al 40% extra voorraad besteld van de meest populaire spellen* om te kunnen anticiperen op de stijgende verkoop.

Een van de belangrijkste groeifactoren in coronatijd is de toenemende belangstelling voor educatief plezier. “Vanwege de tijdelijke sluiting van de scholen tijdens de eerste golf was er een enorme vraag naar educatieve spellen. Binnen onze lijn aan Squla-spellen zagen we een omzetstijging van meer dan 800%. Daarnaast zagen we een stijging bij onze pre-school spellen van 115%. Ook Escape Room The Game doet het meer dan goed met een omzetstijging van 115%. Dit alles zien we terug in de verkoopcijfers”, aldus Jeroen Nugteren, Managing Director bij Identity Games.

*Top 3 meest verkochte spellen Identity Games in coronatijd

1. Squla Familie-bordspel (830% meer verkocht)
2. Escape Room The Game (115% meer verkocht)
3. Pre-school spellen – Nijntje, Woezel en Pip, en Bumba (115% meer verkocht)

Identity Games scoort goed via bol.com

De populaire trend van spellen in coronatijd is goed te zien bij onder meer bol.com. Momenteel bestaat de top 20 van unieke speelgoedartikelen bij de online webwinkel voor maar liefst 70% uit spellen. De spellen van Identity Games vliegen ook tijdens de tweede coronagolf daar het magazijn uit. Dat geldt zeker voor Escape Room The Game, dat sinds de kroegen weer moesten sluiten half oktober, niet is aan te slepen.

Top 3 meest populaire en meest verkochte spellen Identity Games verkocht via bol.com

1. Escape Room The Game (300% meer verkocht)
2. Squla Familie-bordspel (196% meer verkocht)

3. Pre-school spellen – Nijntje, Woezel en Pip, en Bumba (44% meer verkocht)

Op zoek naar nieuwe games voor de feestdagen

Identity Games ontwikkelt en produceert al bijna dertig jaar tabletop games die wereldwijd tot de verbeelding spreken. Het relatief kleine bedrijf heeft een groot nationaal en internationaal bereik én oog voor trends en spelbehoeften. “We zijn als ondernemers blij met de financiële pluspunten, maar we halen er zeker ook voldoening uit dat juist in deze moeilijke tijden onze spellen nog meer dan anders voor verbinding, educatie en veilig plezier zorgen. Tijdens de eerste golf zagen we dat veel gezinnen hun oude spellen uit de kast haalden. Zij zullen naar alle waarschijnlijkheid met de feestdagen op zoek gaan naar nieuwe games. Daar komt bij dat donkere, koude dagen zich nog beter lenen voor gezellig samenspelen dan het zonnige, warme voorjaar. Vandaar onze prognose dat de spellenverkoop deze winter een nog grotere boost krijgt”, aldus Nugteren.