Industry Wire

Geplaatst door IFS

IFS en Astea International tekenen definitieve overnameovereenkomst

Eindhoven, 10 oktober 2019 – ERP-specialist IFS heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de overname van softwarebedrijf Astea International (USOTC: ATEA). De transactie stelt beide bedrijven in staat om meer klanten in meer markten te bedienen, dankzij een breder netwerk van de beste talenten en partners in de branche.
IFS boekte sterke autonome groei binnen zijn activiteiten op het gebied van Field Service Management-software (FSM). De licentieomzet nam toe met 119 procent*. Door de overname van Astea breidt IFS zijn wereldwijde aanwezigheid verder uit naar meer dan 10.000 klanten. Van deze groep neemt 8.000 een FSM-oplossing af. Voor 2020 verwacht IFS een omzetgroei in FSM-licenties van 40 procent. Naar verwachting is 80 procent daarvan terugkerende omzet.
IFS biedt klanten al jaren gerichte oplossingen voor het ondersteunen van service management-activiteiten, van zeer complexe field service-activiteiten tot transactionele field routing-functies. Door de toevoeging van Astea aan dit robuuste platform versterken beide bedrijven hun positie en profiteren ze van belangrijke trends als servitization. Hierdoor kunnen ze klanten in alle focusmarkten meer waarde kunnen bieden.
Astea heeft een vergelijkbare achtergrond met een sterke marktfocus en decennia aan opgebouwde expertise. Het bedrijf bedient middelgrote en grote klanten in sectoren als de telecom, bedieningsapparatuur, brand en veiligheid, medische apparatuur, maakindustrie en verhuur van industriële en retail-apparatuur. Klanten van Astea zijn grote wereldmerken en wereldwijde Fortune 500-bedrijven.
“Beide organisaties, onze klanten, partners en medewerkers profiteren van onze gezamenlijke domeinkennis”, zegt Darren Roos, CEO van IFS. “De CEO van Astea, Zack Bergreen, en zijn team hebben een erkende FSM-speler gebouwd met geweldige klanten, een zeer getalenteerd team en een afgewogen productportfolio. Dankzij deze overname bouwen we aan de meest aantrekkelijke FSM-oplossing in de markt en gaan we nog meer doen voor onze klanten. Kijkend naar klantwaarde, is deze combinatie meer dan de som der delen.”
Zack Bergreen, CEO en oprichter van Astea: “Wij bewonderen de groei en wereldwijde schaal van IFS al heel lang en weten dat het bedrijf onze klantgerichte benadering op het gebied van Field Service Management deelt. Ik ben dankbaar voor het commitment van onze medewerkers, dat de aankondiging van vandaag mogelijk heeft gemaakt. Ik heb tijdens dit proces Darren Roos en zijn team leren kennen en kijk ernaar uit om met de gehele IFS-organisatie samen te werken om klanten te voorzien van de best mogelijke Field Service Management-oplossingen in de markt.”
De erkenning van IFS als speler in de Field Service Management-markt wordt onderschreven door wereldwijde researchbureaus als Gartner, dat IFS sinds 2014 consistent in het leiderskwadrant plaatst van het Magic Quadrant for Field Service Management Software. Astea is een van de weinige spelers in de markt die erkend werd door Gartner voor zijn sterke productmogelijkheden en loyale groep klanten.
De transactie werd unaniem goedgekeurd door de internationale board of directors van Astea. De transactie is afhankelijk van de goedkeuring van de aandeelhouders van Astea, waaronder de CEO en oprichter, die een controlerend belang heeft. De CEO en de CFO hebben een overeenkomst getekend waarin zij de transactie steunen. De transactie wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2019 afgerond.
* Eerste helft van 2019 ten opzichte van eerste helft van 2018
Noot voor de redactie:
Over IFS
IFS™ ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 3.700 medewerkers en ondersteunt meer dan tienduizend gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Kijk voor meer informatie op IFS.
Volg IFS op Twitter: @ifs
Lees meer in de IFS-blogs over technologie, innovatie en creativiteit: https://blog.ifs.com/
Over Astea
Astea International is leider op het gebied van field service- en mobile workforce-management, inclusief alle basiselementen van full-service lifecyclemanagement: klantbeheer, servicebeheer, assetmanagement, forward en reverse logistiekbeheer en mobile workforce-management en -optimalisatie. Astea-technologie helpt servicegedreven bedrijven om een hogere winst te genereren, waarbij ze de balans vinden tussen klanttevredenheid en serviceniveaus. Zij creëren door proactieve communicatie een naadloze, consistente en zeer gepersonaliseerde ervaring via elk contactpunt met de klant. De oplossingen van Astea verenigen processen, mensen, onderdelen en informatie en richten zo de hele organisatie op het creëren van duurzame waarde in zeer competitieve, wereldwijde markten. Meer weten? Ga naar www.astea.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht