Industry Wire

Geplaatst door IPSoft

Digitale klantenservicemedewerker Amelia van IPsoft nu beschikbaar in Genesys AppFoundry

Amsterdam, 15 juli 2020 – De digitale klantenservicemedewerker Amelia van IPsoft is nu beschikbaar in Genesys AppFoundry, de grootste marktplaats voor customer experience-oplossingen. De Amelia-integratie is beschikbaar via Genesys Cloud, een integrale callcenter-oplossing die met krachtige functies en open API’s bijdraagt aan flexibiliteit, schaalbaarheid en snelle innovatie.

De conversational AI-mogelijkheden van Amelia stellen haar in staat om de meest voorkomende klantenverzoeken af te handelen zonder dat daarbij een menselijke collega aan te pas komt. Organisaties kunnen hun klanten daardoor directe, schaalbare en 24/7 ondersteuning bieden en problemen sneller oplossen.

“Bij Genesys streven we naar het bieden van uitmuntende klantenervaringen. Het doet ons dan ook een genoegen om Amelia toe te voegen aan ons AppFoundry-aanbod”, zegt Juergen Tolksdorf, senior director ISV & Technology Alliances bij Genesys. “Deze integratie biedt AppFoundry-klanten een unieke kans om een beroep te doen op de baanbrekende cognitieve digitale collega van IPsoft. Daarmee kunnen ze zorgen voor uitstekende merkinteracties waarbij communicatie, personalisatie en een naadloze klantenervaring voorop staan.”

Amelia kan intentie begrijpen, van context wisselen en in natuurlijke taal communiceren. Daarmee kan ze klanten helpen met vragen en problemen, net als een menselijke collega. Ze neemt haar menselijke collega’s daarmee routinematige en tijdrovende taken uit handen, zodat zij zich kunnen richten op complexere klantverzoeken en activiteiten met grotere toegevoegde waarde. Amelia beschikt over een bewezen trackrecord wat betreft het verhogen van de klantentevredenheid en het bijdragen aan hogere Net Promoter Scores. Ze is herhaaldelijk uitgeroepen tot marktleidende virtual agent door analistenbureaus als ForresterEverest Group en Ovum.

Mark Boelhouwer, managing director bij IPsoft voor de Benelux en Frankrijk: “We stellen Amelia met plezier beschikbaar aan klanten van Genesys. Momenteel worstelen veel bedrijven met de hoge volumes aan klantenserviceverzoeken. Amelia biedt de noodzakelijke ondersteuning om deze verzoeken efficiënt af te handelen. Vaak lukt dit al in het eerste contact. Daarnaast zorgt ze ervoor dat calls alleen bij menselijke medewerkers terecht komen wanneer dat echt noodzakelijk is en doet ze proactief aanbevelingen voor oplossingstrajecten op basis van haar observaties van haar menselijke collega’s. Door tijd van menselijke medewerkers vrij te maken en hen het best tot hun recht te laten komen draagt Amelia bij aan superieure klantenervaringen en een snelle oplossingstijd.”

 

Over IPsoft
IPsoft is ‘s werelds grootste niet-beursgenoteerde AI-softwarebedrijf en levert zakelijke, cognitieve conversatie-oplossingen. IPsoft gelooft in de digital workforce. Daarom werken bij IPsoft menselijke en digitale medewerkers samen om creativiteit te ontsluiten en zakelijke meerwaarde te creëren. Met Amelia (de cognitieve AI-collega die mensen echt begrijpt) en 1Desk (het eerste integrale platform voor digitale transformatie), zorgt IPsoft voor snelle stroomlijning van IT-processen en automatisering van bedrijfsprocessen. Daarnaast dragen zij bij aan optimale productiviteit, klantentevredenheid en de algehele bedrijfsresultaten. Het hoofdkantoor van IPsoft is gevestigd in New York en het bedrijf heeft vestigingen in 15 landen. IPsoft bedient meer dan 500 van ’s werelds meest vooraanstaande ondernemingen actief in sectoren zoals de IT, financiële dienstverlening, verzekeringswereld, telecommunicatie, retail, maakindustrie en gezondheidszorg. Benieuwd hoe IPsoft de toekomst van werken vormgeeft? Lees verder op: www.ipsoft.com.

Meer informatie over IPsoft

Volg ons op Twitter: @IPsoft en LinkedIn: www.linkedin.com/company/ipsoft/
Bezoek onze Facebook-pagina: www.facebook.com/ipsoftinc/
Bekijk onze video’s op YouTube: www.youtube.com/user/IPsoftInc
Lees over onze klantensuccessen: www.ipsoft.com/category/case-studies/

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht