Industry Wire

Geplaatst door IKEA

IKEA laat duurzaam tegengeluid horen: ‘Bring Back Friday’

Past het nog wel bij de huidige tijdgeest om op één aangewezen dag massaal naar een winkel te gaan om koopjes te scoren? En wat doe je met de spullen waarop je bent uitgekeken? Met ‘Bring Back Friday’ wil IKEA meer duurzaam bewustzijn creëren bij de consument en laten zien dat het ook anders kan door je meubels terug te brengen.

Duurzame ambitie
IKEA wil een beter dagelijks bestaan voor zoveel mogelijk mensen, maar niet ten koste van het milieu. Hierbij is niet-duurzame consumptie een van de grootste uitdagingen. Als grote retailer heeft IKEA de verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een oplossing en duurzame consumptie te bevorderen. IKEA verwacht dat met de nieuwe Meubel inruilservice dit jaar twintigduizend producten een tweede leven krijgen. De producten worden opnieuw verkocht in de Koopjeshoek, waardoor IKEA een tweedehands meubelaanbod realiseert in de winkels. Dit is een volgende stap voor IKEA om in 2030 honderd procent circulair te zijn. In 2030 maakt IKEA alle producten van hernieuwbare of gerecyclede materialen. Deze producten zijn zo ontworpen dat ze na gebruik een nieuwe functie kunnen krijgen, kunnen worden gerepareerd, hergebruikt, doorverkocht of gerecycled. Op die manier streeft het bedrijf ernaar dat een aankoop bij IKEA altijd een duurzame en verantwoorde keuze is – momenteel zijn dat al meer dan vijfduizend producten in het assortiment.

Veilig terugbrengen
In verband met COVID-19 komen klanten niet direct naar de winkel met hun oude meubels. Ze gaan eerst naar IKEA.nl, waar zij meer kunnen lezen over het idee achter ‘Bring Back Friday’ en de Meubel inruilservice. Als ze een IKEA meubel hebben om in te ruilen, melden zij het product aan in een digitale tool voor een prijsvoorstel. Vervolgens selecteert de klant een specifiek timeslot om het product daadwerkelijk terug te komen brengen. Zo is de bezoekersstroom optimaal te controleren en kan het terugbrengen goed worden gespreid. Als de staat van de meubels bij het inleveren in de winkels overeenkomt met de online ingevoerde informatie, dan krijgen zij een IKEA tegoedbon ter waarde van het prijsvoorstel. Deze is onbeperkt geldig, waardoor klanten de tijd krijgen om goed na te denken over de producten die ze nodig hebben en een impulsaankoop kunnen voorkomen.

Klik hier voor de campagnevideo van ‘Bring Back Friday’ en meer informatie op IKEA.nl.

Over Ingka Group
Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 12 afzonderlijke bedrijven die IKEA winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 378 IKEA winkels in 30 markten ’s werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY20 verwelkomden deze winkels 706 miljoen bezoekers. IKEA.com telde 3,6 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKEA visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie, kijk op IKEA.nl.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht