Geplaatst door WUA

Independer aan kop in digitaal klantervaring onderzoek Zorgverzekering 2020 onder 1.200 consumenten

AMSTERDAM – 22 november 2019 Vergelijkingswebsite Independer is de nummer 1 in het grootschalige jaarlijkse zorgverzekeringonderzoek van onderzoeksbureau WUA. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd direct nadat alle zorgpremies voor het volgende jaar bekend zijn.

Eén uur lang oriënteren 1.200 consumenten zich online op desktop en smartphone op een zorgverzekering voor 2020. Welke websites worden er gevonden? Voor welke aanbieder kiest men?

Het onderzoek wijst uit: de Nederlandse consument sluit het liefst een zorgverzekering af via vergelijkingswebsite Independer, die een Voorkeur van 15% krijgt. Van alle consumenten die meededen aan het onderzoek kiest 15 procent voor Independer. De eerste directe aanbieder van zorgverzekeringen in de ranking is CZ op nummer twee met een voorkeur van 9 procent.

Over het onderzoek
In totaal oriënteerden 1.200 consumenten zich op een zorgverzekering voor 2020 (650 op desktop, 550 op smartphone). Zij waren vrij te bepalen welke websites ze bezochten en beoordeelden in deze digitale klantreis, hoe zij die vinden en in welke volgorde. Alle gevonden en beoordeelde websites zijn door de consumenten langs de meetlat van de gestandaardiseerde benchmarkvragenlijst van WUA gelegd. De volgende thema’s, facts & figures zijn op het onderzoek van toepassing:

• 1.200 consumenten, 4.800 website beoordelingen, 2 devices (desktop en smartphone), 1 uur oriëntatie op een zorgverzekering voor 2020.
  • 32 gesloten vragen, waaronder vragen over Customer Experience thema’s als: Look&Feel, Vertrouwen, Snelheid, Prijs-kwaliteit, Navigatie, Technisch Functioneren).
  • 14 open vragen: het waarom achter de cijfers, welke informatie mist men? Wat moet er beter?
  • Digital Growth: de verandering ten opzichte van 2018 en de jaren daarvoor, hoe doet een website het ten opzichte van de vorige meting?

Over WUA & Contact
WUA is een internationaal digitaal customer experience onderzoeksbureau dat bedrijven helpt om digitale groei te versnellen met Customer Experience Benchmarking, Next level Usability Research en Digital CX Traineeships. Contact: WUA BV – Herengracht 252 – 1016 BV Amsterdam – 020-5319710. Meer informatie: Klaas Kroezen (CEO & mede-oprichter –  klaas.kroezen@wuaglobal.com).