Geplaatst door Infoblox

Infoblox kondigt partnerschap aan met Nutanix

Amsterdam, 20 februari 2020Infoblox Inc., toonaangevend in Secure Cloud-Managed Network Services en DDI-diensten, en Nutanix kondigen een samenwerking aan om de integratie van Nutanix en Infoblox oplossingen officieel te ondersteunen. Infoblox Core DDI en Cloud Platform, beide onderdeel van het Nutanix Elevate programma, hebben het certificaat Nutanix Ready ontvangen.

Infoblox ondersteunt zijn klanten nu met de integratie van Nutanix en de Infoblox NIOS DNS, DHCP en IPAM/DDI-oplossingen. Het partnerschap omvat officiële ondersteuning voor virtuele NIOS-applicaties die draaien op Nutanix Acropolis Hypervisor (AHV) en een officiële Nutanix Calm ondersteuning voor een gestructureerde DNS/IPAM-workflow. NIOS is nu de enige DDI-oplossing die draait op en ondersteuning biedt voor geautomatiseerde verwerking van taken op Nutanix HCA.

De NIOS-integratie met Nutanix automatiseert IP-adresallocatie en DNS-updates tijdens de in- en uitschakeling van virtuele machines. Hiermee wordt langdurige en handmatige workload provisioning voorkomen. Omdat het proces volledig in de Nutanix-omgeving draait wordt ook het beheer van infrastructuur versimpeld.

“We zijn ontzettend blij met deze nieuwe Nutanix-integratie,” zegt Martin van Son, Networking, Security en Automation Consultant bij Infoblox. “Het geeft onze klanten de voordelen van de geautomatiseerde uitrol van DDI-netwerkdiensten en workload orchestration én de eenvoud en veiligheid die het resultaat is van een hypergeconvergeerde infrastructuur.

“Aangezien IT-processen steeds meer geautomatiseerd worden, is het onze missie om IT-professionals de tools te geven die ze nodig hebben om hun netwerken efficiënter, veiliger en betrouwbaarder te beheren,” zegt Prasad Athawale, Senior Director Strategic Alliances and Partnerships bij Nutanix. “We kijken uit naar de samenwerking met Infoblox om geautomatiseerde workload orchestration mogelijk te maken op ons platform.”

Volgens adviesbureau IDC zijn DDI-platformen essentiële onderdelen om een modern datacentrum op te zetten dat sterk afhankelijk is van automatisering en programmeerbaarheid. Door cloud computing-platforms zijn hosting- en toegangsapplicaties radicaal veranderd, en moderniseren IT-organisaties hun interne datacentra om ook op locatie de flexibiliteit van de cloud te leveren.

Infoblox ziet een aanhoudende en gestage groei van de DDI-markt, doordat organisaties in steeds grotere mate DDI automatiseren en het aantal IP-adressen binnen bedrijfsnetwerken blijft toenemen. Met dit partnerschap kan Infoblox deze organisaties een betrouwbare en beveiligde next-level netwerkervaring blijven bieden.

Over Infoblox:
Infoblox levert een next-level netwerkervaring met zijn Secure Cloud Managed Network services. Als voorloper op het gebied van betrouwbare, beveiligde en geautomatiseerde netwerken streeft Infoblox naar een zo eenvoudig mogelijk next-level netwerk. Infoblox is een erkend marktleider met een marktaandeel van meer dan 50 procent in de DDI-netwerkmarkt met