Geplaatst door Infosequre

Infosequre behaalt accreditatie van beroepsvereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden

Infosequre, het toonaangevende bedrijf in digitale security awareness programma’s en game-based trainingen, kondigt vandaag aan dat haar introductieprogramma voor ziekenhuizen officieel is geaccrediteerd door de beroepsvereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden (V&VN). Dankzij de accreditatie kunnen zorgprofessionals die het programma volgen één geaccrediteerd punt verdienen voor het kwaliteitsregister V&V. De accreditatie voor het introductieprogramma geldt voor 1,5 jaar, gaat in op 1 december 2020 in en eindigt op 1 juni 2022.

Zorgprofessionals die op dit moment in het kwaliteitsregister V&V staan ingeschreven, moeten over een periode van 5 jaar tijd 184 punten halen om ingeschreven te blijven. Van deze 184 punten moeten 80 punten worden verdiend door bijscholingen, die door een speciale accreditatiecommissie zijn goedgekeurd. Het introductieprogramma van Infosequre voldoet aan alle eisen van de commissie, waarbij er door een topklinisch ziekenhuis is gekeken naar de relevantie en kwaliteit van het programma. Daarnaast zijn ook de objectiviteit en onderwijskundige vorm van de training onder de loep genomen.

In de e-learningmodule, die video’s met realistische ziekenhuisscènes bevat, krijgen de deelnemers verschillende herkenbare situaties uit de dagelijkse praktijk aangeboden. Zij verwerven praktische basiskennis over cyberrisico’s en worden zich bewust van de waarde en kwetsbaarheid van de informatie waarmee ze werken. Hierdoor wordt er een eerste stap gezet naar bewustwording en veilig gedrag. Nadat deelnemers het introductieprogramma hebben afgerond kunnen ze, indien gewenst, ervoor kiezen om verdiepende trainingen te volgen.

“De zorgsector is een lucratief speelveld voor cybercriminelen. Medewerkers in ziekenhuizen werken veel met gevoelige informatie, dus de risico’s zijn groot. Een medisch dossier levert cybercriminelen meer op dan creditcardgegevens,” aldus Arjen Kuik, die verantwoordelijk is voor de zorgsector bij Infosequre. “Deze accreditatie onderstreept het vertrouwen dat V&VN in ons heeft gesteld om duurzame gedragsverandering binnen de zorg te bewerkstellingen. Het introductieprogramma, dat ontwikkeld is in nauwe samenwerking met ziekenhuizen, is slechts een eerste stap richting bewustwording. Tenslotte verander je gedrag niet in één keer. Het is een geleidelijk proces van bewustmaken, activeren, opfrissen en meten. Onze vervolgprogramma’s kunnen medewerkers van ziekenhuizen stap voor stap meenemen in die cyclus.”

Over Infosequre
Infosequre levert security awareness programma’s en game-based trainingen op het gebied van informatieveiligheid, waarmee organisaties via een sterke security cultuur meetbare gedragsverandering kunnen bewerkstelligen. Organisaties uit meer dan 100 landen maken gebruik van Infosequre producten. Het portfolio bestaat uit diverse aantrekkelijke, interactieve formats, zoals e-learning, VR-games, security awareness video’s, een phishing simulatietool, een virtuele cybersecurity escaperoom en een cybersecurity cultuurscan. De oplossingen zijn leverbaar in meer dan 40 talen voor klanten uit diverse sectoren, variërend van ‘s werelds grootste multinationals tot lokale mkb-ondernemingen.