Geplaatst door Infosequre

Infosequre en Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport gaan samenwerking aan

Infosequre (Hilversum) en het Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) in Eindhoven zijn een samenwerking aangegaan. Als partner van het CWB helpt Infosequre bedrijven uit de high tech- en maakindustrie in de brainportregio Eindhoven hun weerbaarheid te vergroten door een sterke security cultuur te ontwikkelen.

Door de digitalisering in de high tech- en maakindustrie zijn ondernemingen in deze bedrijfstak vatbaar voor phishingaanvallen, hacks, virussen, malware en pogingen om data te stelen. Veel bedrijven kennen de risico’s en brengen technisch alles op orde. Maar pas als  medewerkers veilig omgaan met informatie is een organisatie echt weerbaar.

Meer dan zeventig procent van de security incidenten wordt veroorzaakt door menselijk handelen. Om de menselijke factor te integreren in de cyber security strategie van ondernemingen heeft Infosequre diverse kant-en-klare – en maatwerkprogramma’s die zijn opgebouwd uit verschillende interactieve awareness formats, aangevuld met game-based tools en meetinstrumenten. Ze zijn ontwikkeld om te bouwen aan een sterke security cultuur en nemen medewerkers stap voor stap mee in het continue proces van bewustmaken, activeren, opfrissen en meten.

Ernst Bouwman, directeur van Infosequre: “Hoewel bedrijven in de high tech- en maakindustrie vaak slachtoffer worden van cybercrime heeft security awareness vaak geen prioriteit. En dat is zonde.” Door de samenwerking met het Cyber Weerbaarheidscentrum wil Infosequre awareness programma’s eenvoudig toegankelijk maken voor bedrijven uit de brainportregio en hen helpen de menselijke factor te versterken.

Bouwman: “We zijn trots dat we aan de cyberveiligheid van Brainport Eindhoven een bijdrage kunnen leveren. Onze interactieve programma’s sluiten perfect aan bij de cultuur van deze innovatieve technologische bedrijven. Bovendien stelt dit partnerschap ons in staat om nog meer mensen en organisaties weerbaar te maken en de samenleving veiliger.”