Geplaatst door Peaks

Ook ING- en ABN AMRO-klanten kunnen nu hun wisselgeld beleggen via Peaks

Amsterdam, 18 november 2019 – Met de beleggings-app Peaks kun je nu ook je wisselgeld beleggen als klant van ING en ABN AMRO. Daarmee gaat een langgekoesterde wens in vervulling van veel gebruikers van de app die een rekening hebben bij deze grote banken. Voorheen konden alleen klanten van de Rabobank hun wisselgeld beleggen.

CEO van Peaks Tom Arends: “We willen Peaks graag onderdeel maken van je dagelijks leven. En dat is nu ook mogelijk voor klanten van ING en ABN AMRO. Ook zij kunnen nu op een makkelijke manier een potje opbouwen voor later door hun wisselgeld of financiële meevallers te beleggen.” Voor mensen die dat niet willen of een andere bank gebruiken, biedt Peaks de mogelijkheid om dagelijks of maandelijks vaste (kleine) bedragen opzij te zetten.

Vermogen opbouwen met kleine beetjes

Peaks maakt beleggen laagdrempelig doordat je met kleine beetjes vermogen kunt opbouwen. Als je bijvoorbeeld een kopje koffie van €2,70 afrekent met je pinpas, zet de app automatisch €0,30 voor je opzij. Iedere week wordt het gespaarde totaalbedrag geïnvesteerd in beleggingen. De filosofie van de beleggings-app is dat iedereen op lange termijn vermogen kan opbouwen als je regelmatig geld opzij zet en investeert.

Peaks gaat snel meer banken aansluiten

De beleggings-app wil het beleggen van wisselgeld ook snel gaan aanbieden aan klanten van andere banken in Nederland. Arends: “ASN Bank, RegioBank en SNS zijn de volgende banken die zullen worden toegevoegd. De meeste banken hebben opstartproblemen gehad met het implementeren van de PSD2 wetgeving. Voor ons zijn de mogelijkheden die bij deze nieuwe wet horen belangrijk om diensten als beleggen met je wisselgeld aan te bieden aan onze klanten.”

PSD2-wetgeving

In deze nieuwe PSD2- of Payment Services Directive 2 wetgeving is geregeld dat niet de bank, maar de rekeninghouder eigenaar is van betaalgegevens. Dankzij de wet kunnen de gebruikers van Peaks de app toestemming geven om hun wisselgeld en financiële meevallers te beleggen. In de app kun je onder andere je digitale betalingen afronden naar de volgende euro en het verschil laten investeren.