Geplaatst door Ingenico Group

Ingenico lanceert volledige suite van Chinese betaalmethoden voor internationale e-commercebedrijven

Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 – ING), de wereldleider in probleemloos betalen, transformeert de manier waarop internationale e-commercebedrijven in China opereren. Door een reeks betaalmethoden te introduceren die volledig tegemoet komt aan de voorkeuren van lokale consumenten, stelt Ingenico online bedrijven in staat betere toegang te krijgen tot een van ’s werelds belangrijkste online markten.

Aangezien 82% van de lokale Chinese bevolking unieke mobiele gebruikers zijn, werkt Ingenico samen met toonaangevende mobiele betaalplatforms, Alipay en WeChat Pay, alsook met het lokale kaartsysteem UnionPay.

Ingenico is een van de allereerste internationale betalingsdienstverleners (PSP’s) die alle gebruiksscenario’s voor WeChat Pay ondersteunt, inclusief de mogelijkheid om geïntegreerd te worden in de officiële accounts en miniprogramma’s van WeChat. Dit is een cruciaal voordeel waarmee de 1,1 miljard WeChat-gebruikers hun aankopen kunnen voltooien zonder de WeChat-omgeving te verlaten.

Bovendien biedt Ingenico een verbeterde Alipay-integratie aan haar klanten, waardoor deze bedrijven de overgrote meerderheid van online consumenten in China kunnen bereiken, terwijl ze ook in staat zijn om realtime betalingen aan te bieden op zowel desktop als mobiele apparaten. Daarnaast ondersteunt Ingenico de SecurePay- en ExpressPay-oplossingen van UnionPay (UPI) als onderdeel van een uitgebreide betalingsoplossing die is ontworpen om tegemoet te komen aan een groter aantal lokale betalingsvoorkeuren in China. Door middel van Ingenico kunnen verkopers Chinese Yuan (CNY) aanbieden aan consumenten via deze betaalmethoden, wat cruciaal is voor de conversie en klantervaring.

Het nieuwe China is een enorme kans voor westerse bedrijven. Het is ’s werelds grootste en meest dynamische e-commercemarkt en een pionier in digitale en mobiele cultuur. In totaal heeft China een internetpenetratiegraad van 57%, wat 25% van de internetgebruikers wereldwijd vertegenwoordigt. Het is echter een meer uitdagende markt om zaken te doen dan vele anderen, omdat het unieke binnenlandse e-commerce-ecosysteem vaak specifieke oplossingen vereist die zijn toegesneden op lokale voorkeuren.

“Onze langdurige aanwezigheid en activiteiten in China betekenen dat we perfect zijn gepositioneerd om samen te werken met verkopers die toegang willen hebben tot de lokale consumentenmarkt. Onze expertise hier, gecombineerd met deze nieuwe reeks betaalmogelijkheden, zal internationale bedrijven in staat stellen om Chinese consumenten te bereiken die voorheen moeilijk toegankelijk waren,” verklaart Gabriel de Montessus, SVP Global Online (Retail BU) van Ingenico Group. “Onze klanten zullen in staat zijn om alle relevante lokale Chinese betaalmethoden in lokale valuta aan te bieden als onderdeel van hun digitale ervaring, wat zal bijdragen aan de verhoging van de conversie.”

Ga naar ingenico.com/china voor meer informatie over het aanbod van Ingenico voor de Chinese markt.