Geplaatst door Provincie Noord Holland

Innovatiefonds NH investeert in e-Health applicatie ikherstel.nl

Het Innovatiefonds Noord-Holland heeft een een converteerbare lening van €250.000 toegekend aan GPO-Healthcare | Ik-Herstel B.V. om de e-Health applicatie ‘ikherstel.nl’ te ontwikkelen.

De applicatie maakt een sneller herstel na een operatie mogelijk. ‘Ik herstel’ is een nieuwe applicatie die patiënten voorziet van belangrijke informatie voor en na een geplande operatie. Ook vindt de patiënt er een op maat gemaakt herstelplan om de dagelijkse activiteiten weer op te kunnen pakken. Tijdens het zorgtraject kunnen ook de zorgprofessionals de voortgang van het herstel volgen in deze applicatie.

Deze eHealth-applicatie werd ontwikkeld op Amsterdam UMC, locatie VUmc. Ik-Herstel wordt nu op de markt gebracht door Ik-Herstel B.V. De app is de afgelopen jaren getest in een professionele wetenschappelijke omgeving. De applicatie blijkt van grote waarde voor de 11 verschillende operatieve ingrepen die er nu in staan. Het is gebleken dat een patient 5 tot zelfs 14 dagen sneller herstelt bij het gebruiken van de applicatie.

ik herstel is een nieuwe app die patienten helpt met een sneller herstel na geplande operatie
Ik herstel is een nieuwe app die patienten helpt met een sneller herstel na geplande operatie.
Over het Innovatiefonds Noord-Holland

Het Innovatiefonds Noord-Holland is een initiatief van de Provincie Noord-Holland, de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC en Sanquin, met steun door de Europese Unie via het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het Fonds ondersteunt ondernemers in de Provincie Noord-Holland met financiering van innovatie in de fase van Proof-of-Concept. Het Fonds verstrekt converteerbare leningen. De looptijd van het eerste fondsdeel is 2018-2023.

Meer informatie over de app is te vinden via www.Ikherstel.nl