Industry Wire

Geplaatst door Mediamarkt

Internationaal voetbalcoach Jürgen Klopp sterspeler in feestdagen campagne van MediaMarkt

Rotterdam, 4 december 2024 – MediaMarkt heeft voormalig Liverpool FC-coach Jürgen Klopp aangetrokken als de nieuwe internationale merkambassadeur. Sinds deze week is hij zowel in Nederland als in andere landen te zien in de nieuwe feestdagencampagne van de elektronicaretailer. Onder het motto ‘Éen team. Duizend cadeau-ideeën’ zorgen team MediaMarkt en coach Jürgen Klopp voor een ontspannen feestseizoen en staan cadeau-ideeën en diensten van de retailer centraal.

De campagne positioneert MediaMarkt als de betrouwbare partner in heel Europa, die de feestdagen verrijkt met op maat gemaakte diensten en daarmee zorgt voor een onbezorgde tijd. Jürgen Klopp en MediaMarkt illustreren hoe de diensten van MediaMarkt het shoppen voor de feestdagen gemakkelijker maken.

Naast persoonlijk cadeau-advies kunnen klanten bijvoorbeeld ook gebruik maken van levering op dezelfde dag, een Click&Collect-mogelijkheid waarmee online gereserveerde producten binnen 30 minuten klaarstaan in de winkel en het direct gebruiksklaar maken van allerlei apparatuur, zoals smartphones en grotere technische aankopen. Zo blijft er meer tijd over voor familie en vrienden, want dat is waar het tijdens de feestdagen om draait.

Raymond Mesterom, Director Marketing & Communication MediaMarkt Benelux, is enthousiast over de aanpak van de campagne: “Onze campagnes staan vaak in het teken van scherp geprijsde artikelen, maar met deze commercial focussen we op een onbezorgde winkelervaring. Met onze persoonlijke en snelle service en levering kunnen klanten op ons rekenen in de drukste tijd van het jaar. We hebben daarvoor een sterk team en in Jürgen Klopp een topcoach gevonden.”

De campagne is gelanceerd in de elf landen waar de retailer actief is. In een aantal landen wordt de campagne lokaal aangepast met de inzet van kunstmatige intelligentie (AI), waarbij Jürgen Klopp de taal spreekt van het deelnemende land. De MediaMarktSaturn groep heeft hiervoor interne AI-taaltechnologie verder ontwikkeld en getraind. Met deze aanpak zet het bedrijf een nieuwe stap in de internationale aanpassing van campagne-inhoud. Voor Nederland specifiek is geen AI toegepast, in deze regio is een Engelssprekende Jürgen Klopp te zien met lokale ondertiteling.

In Nederland loopt de campagne van 3 december tot en met 24 december en omvat TV reclame, online video, instore marketing, (D)OOH en radio. De productie van de commercial werd verzorgd door de bureaus Saatchi & Saatchi en BWGTBLD.

Langdurige samenwerking met nieuwe internationale merkambassadeur Klopp
In oktober dit jaar kondigde MediaMarkSaturn de internationale samenwerking aan met Jürgen Klopp, een van ’s werelds meest erkende voetbalcoaches en motivator. Als internationaal voetbaltrainer was Jürgen Klopp van 2015 tot 2024 coach bij Liverpool FC. Daarvoor trainde hij zeven jaar lang BVB Dortmund, dat hij in 2010/11 naar de titel in de Bundesliga leidde. Hij wordt algemeen beschouwd als een van de beste voetbalmanagers ter wereld. Eerder dit jaar kondigde hij zijn pensioen aan als coach en kwam er ruimte voor nieuwe dingen.

Dicht bij de mensen
De nieuwe merkambassadeur heeft een sterke persoonlijke connectie met MediaMarktSaturn. Hij bracht zijn jeugd door op de platenafdeling van de winkels van de internationale retailgigant. Jürgen staat erom bekend dat hij dicht bij de mensen staat en pragmatisch en realistisch is in zijn aanpak. Hij is een echte teamspeler en wil deze spirit samen met het bedrijf uitdragen. Zijn sterke “Let’s go”-houding weerspiegelt de merkfilosofie van het bedrijf. Klopp is het internationale gezicht van de MediaMarktSaturn groep. De advertenties met hem staan niet voor specifieke producten of diensten, maar voor de overkoepelende merkboodschappen van het bedrijf.

Voor Nederland is de feestdagencampagne de eerste kennismaking met Klopp als het gezicht van MediaMarkt. De samenwerking is bedoeld voor de lange termijn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht