Geplaatst door IRENT.systems

IRENT.systems start initiatief om ziekenhuizen kosteloos te ondersteunen met extra server capaciteit

Amersfoort, 27 maart 2020 – Ziekenhuizen krijgen het in deze tijd steeds drukker. Niet alleen de bedden raken vol, maar ook de IT-omgevingen krijgen een flinke piek te verduren. Doordat veel fabrikanten van datacentersystemen onderdelen door de coronacrisis minder makkelijk kunnen leveren, wordt het moeilijker om extra IT-capaciteit neer te zetten in datacenters. Juist nu ziekenhuizen een piek ervaren, is het van essentieel belang dat ook de IT-omgevingen van ziekenhuizen (en noodziekenhuizen) draaiende blijven. IRENT.systems start om deze reden een initiatief om tijdelijk ziekenhuizen in nood gratis te ondersteunen met extra server capaciteit op locatie.

IRENT.systems is verhuurder van server, storage en netwerkoplossingen. De dagelijkse business van het bedrijf uit Amersfoort bestaat uit het verhuren van datacentersystemen. Dit doen zij om de circulaire economie binnen de IT te stimuleren en overproductie tegen te gaan.

IT-capaciteitstekort bij ziekenhuizen voorkomen

De meeste ziekenhuizen zijn al goed ingericht om deze tijdelijke piek in capaciteit te kunnen verwerken en hebben voldoende IT-capaciteit in huis. IRENT.systems wil zich met deze actie juist richten op de ziekenhuizen en (noodziekenhuizen) die nog extra IT-capaciteit zouden kunnen gebruiken om zo een mogelijk te kort te voorkomen. Roderick Bijker, Managing Director bij IRENT.systems, roept op: “We willen de beheerders van datacenters bij ziekenhuizen vragen zich bij ons te melden als zij merken dat er een tekort aan IT-capaciteit op locatie dreigt. We willen graag de ziekenhuizen in nood kosteloos helpen nu we dat nog kunnen met de huidige voorraad die wij hebben. In deze tijd is het belangrijk om elkaar te ondersteunen. Zeker de mensen die werken in de zorgsector en nu bergen werk verzetten voor onze samenleving.”