IT-bedrijf BlueCielo zet in op klantgerichtheid met Microsoft Dynamics CRM en AX

Veenendaal, 20 maart 2014 – BlueCielo is een internationaal IT-bedrijf en heeft de afgelopen maanden, in samenwerking met Microsoft partner HSO, Microsoft Dynamics CRM geïmplementeerd. Het Rijswijkse bedrijf levert high end content en document software en is de afgelopen jaren sterk gegroeid.
Om internationale klanten beter te kunnen bedienen heeft BlueCielo lokale kantoren geopend in o.a. Brazilië, Finland en Noord-Amerika. Met meer internationale opdrachtgevers ontstond ook de behoefte om klanten op een uniforme manier te kunnen bedienen en de samenwerking tussen de verschillende teams te optimaliseren. Daarom werd besloten op zoek te gaan naar nieuwe CRM- en ERP-software.
Rob Blasman, CFO bij BlueCielo: ”BlueCielo heeft een ‘Cloud tenzij’ filosofie en is gecharmeerd van de Software as a Service (SaaS) mogelijkheden binnen het Microsoft Platform. We wilden de verschillende business applicaties binnen het platform implementeren, te beginnen met Microsoft Dynamics CRM. Er bleken echter maar weinig leveranciers te zijn die ons konden helpen met de combinatie van front- en backoffice software in een hybride Cloud omgeving. Uiteindelijk kwamen we bij HSO terecht. De no-nonsense cultuur van HSO sluit goed aan bij onze bedrijfscultuur, bovendien kon HSO direct een werkende integratie tussen Dynamics CRM Online en Dynamics AX laten zien.”
Met de implementatie van Dynamics CRM heeft BlueCielo meer grip gekregen op het lead en opportunity management proces en een robuuste oplossing voor sales forecasting in Dynamics CRM. Naast Dynamics CRM voor Sales werd de marketingmodule geïmplementeerd voor ondersteuning van marketingcampagnes en lead tracking via de website.
Ook is de afgelopen weken de customer service module van Dynamics CRM in gebruik genomen, waarmee klanten gerichter, sneller en op een uniforme wijze worden geholpen. Het nieuwe systeem biedt een selfservice partner- en klantportaal waarmee klanten supporttickets kunnen aanmaken en volgen, inclusief een knowledgebase met veelgestelde vragen (FAQ).
Blasman: ”Klanten verwachten dat we vanuit alle disciplines zicht hebben op wat er bij hen speelt en snel en accuraat kunnen inspelen op hun behoeften. Met dit project hebben we weer een belangrijke stap gezet om de verwachtingen van onze gebruikers altijd en overal waar te kunnen maken. Samen met HSO gaan we dit voorjaar Microsoft Dynamics AX uitrollen voor project control en medewerkersplanning met Microsoft Project en urenregistratie via mobiele apps. Zowel front- als backoffice gaan gebruikmaken van SharePoint voor document management en samenwerking. Vanaf dan beschikt BlueCielo over een volledig geïntegreerde oplossing binnen het Microsoft Platform en profiteren zij automatisch van alle softwareverbeteringen en updates die Microsoft Software as a Service (SaaS) klanten periodiek ter beschikking stelt.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.