Geplaatst door iQibt

IT-Dienstverlener iQibt behaalt in één keer de ISO 9001 en ISO 27001 certificering

Afgelopen maanden investeerde iQibt flink in haar managementprocessen om de kwaliteit en informatieveiligheid van haar dienstverlening te borgen. En met succes. Binnen zes maanden certificeerde de IT-dienstverlener zich in één keer voor de twee normeringen ISO 9001 en ISO 27001.

Met de ISO 27001 certificering onderbouwt iQibt dat zij voldoet aan de internationale norm voor informatiebeveiliging. Een belangrijke mijlpaal aangezien iQibt zich voornamelijk richt op het optimaliseren van financiële processen binnen de overheid en financiële sector. Leonieke Stayen, Partner bij iQibt begeleidde het gehele traject en kijkt terug op een intensieve periode: “Uiteraard zijn wij als organisatie al heel lang bezig met het optimaliseren van informatiebeveiliging binnen ons vakgebied. Dat we een ISO 27001 certificaat wilden halen, is om voor de buitenwereld te onderbouwen dat wij de nodige voorzorgsmaatregelen treffen om gevoelige informatie van onszelf en onze klanten te beschermen tegen verlies of ongeautoriseerd gebruik en dat wij voldoen aan de AVG. De ISO 9001 eisen helpen ons om te voldoen aan klantwensen en -eisen, het verbeteren van onze dienstverlening en het verhogen van de klanttevredenheid. Ook het voldoen aan geldende wet- en regelgeving en tijdig inspelen op risico’s en kansen zijn voor ons belangrijke speerpunten.”

iQibt werd tijdens het ISO-certificeringstraject geholpen door adviesbureau QSN. QSN Consultant: Patriek Coremans: “Er komt best veel bij kijken, wanneer een organisatie wil voldoen aan alle normeisen van ISO 9001 en ISO 27001. Daarbij vinden we het belangrijk om aan te sluiten op datgene wat al succesvol is. We hebben iQibt geholpen bij het opzetten, implementeren en toetsen van het managementsysteem. Het is gaaf om te zien hoe snel de processen waren ingebed en de organisatie klaar was voor certificatie.”

#END