Geplaatst door Ivanti

Ivanti benoemt ervaren tech executive Dr. Srinivas Mukkamala tot Chief Product Officer

Dr. Mukkamala’s nieuwe rol bij Ivanti sluit aan bij Ivanti’s strategische productstrategie en missie om de Everywhere Workplace voor mensen en organisaties realiseren en beveiligen

Den Bosch, 26 september 2022 — Ivanti, leverancier van het Ivanti Neurons automatiseringsplatform dat IT-middelen van cloud tot edge ontdekt, beheert, beveiligt en onderhoudt, kondigt de benoeming aan van Dr. Srinivas Mukkamala als de nieuwe Chief Product Officer, als opvolger van Nayaki Nayyar. Dr. Mukkamala wordt verantwoordelijk voor het toezicht op de productstrategie, visie en roadmap.

Srinivas Mukkamala was Senior Vice President en General Manager van Security Solutions bij Ivanti sinds de overname van RiskSense in augustus 2021. Daarnaast speelde hij een belangrijke rol bij de integratie van het RiskSense-team en -portfolio in de organisatie van Ivanti. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor het aanjagen van Ivanti’s algehele visie op beveiligingsoplossingen. Voordat hij bij Ivanti kwam was Dr. Mukkamala CEO en oprichter van RiskSense, een pionier in risicogebaseerd vulnerability management en prioritering.

“Sri is een waardevol onderdeel geweest van het Ivanti managementteam en is zeer geschikt om in deze nieuwe rol te stappen,” zegt Jeff Abbott, CEO van Ivanti. “Zijn promotie tot CPO zorgt voor een continuering van de uitstekende dynamiek met ons productmanagement en engineering-team, en voor een consistente, hoogwaardige levering van Ivanti-oplossingen aan onze klanten.”

Dr. Mukkamala is een erkende autoriteit op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en neurale netwerken. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van first-to-market-oplossingen en het gebruik van data-analyse voor proactieve beveiliging tegen cybercriminaliteit, die inmiddels een industriële schaal heeft bereikt. Dr. Mukkamala was eerder Chief Strategy Officer en CTO voor een denktank die het Amerikaanse ministerie van Defensie en de Amerikaanse inlichtingendiensten adviseerde bij de ontwikkeling van Computational Analysis of Cyber Terrorism Against the U.S. (CACTUS), Support Vectors Intrusion Detection, Behavior Risk Analysis of Vicious Executables (BRAVE) en het Strike Team Program. Hij heeft ook een patent op Intelligent Agents for Distributed Intrusion Detection System and Method of Practicing.

“Ik ben bij Ivanti gekomen vanwege het getalenteerde executive team en de mogelijkheid om de IT- en beveiligingsmarkten op te schudden,” zegt Srinivas Mukkamala, Chief Product Officer bij Ivanti. “Aansluiten bij Ivanti was, nu iets meer dan een jaar geleden, een doordachte keuze. Het was een uitgelezen kans om patch-management te transformeren met zowel risico-gebaseerd vulnerability management als geautomatiseerde patch-intelligentie om beveiligingsoplossingen te realiseren tegen geavanceerde cyberbedreigingen. Mijn focus zal liggen op het oplossen van uitdagingen bij de klanten en het leiden van onze getalenteerde product- en engineering-teams, die met veel passie werken aan het op de markt brengen van onze innovatieve oplossingen.”

Dr. Srinivas Mukkamala, Chief Product Officer bij Ivanti
Over Ivanti
Ivanti maakt de Everywhere Workplace mogelijk. In de Everywhere Workplace gebruiken werknemers ontelbare apparaten om toegang te krijgen tot IT-applicaties en gegevens over verschillende netwerken om productief te blijven terwijl ze overal vandaan werken. Het Ivanti Neurons automatiseringsplatform verbindt de toonaangevende unified endpoint management, zero-trust security, en enterprise service management oplossingen van het bedrijf, en biedt zo een uniform IT-platform dat apparaten in staat stelt zichzelf te herstellen en te beveiligen en gebruikers in staat stelt tot zelfbediening. Meer dan 40.000 klanten, waaronder 96 uit de Fortune 100, hebben Ivanti gekozen voor het detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van hun IT-assets van cloud tot edge, en het leveren van uitstekende eindgebruikerservaringen voor medewerkers, waar en hoe ze ook werken. Voor meer informatie, bezoek www.ivanti.nl en volg @GoIvanti.