Geplaatst door iWelcome

iWelcome haalt internationale investering binnen voor de uitrol van succesvol identiteitsplatform

27 November 2017, Amersfoort – iWelcome, de belangrijkste Europese aanbieder van Identity & Access Management as-a-Service (IDaaS), heeft een grote investeringsronde afgerond. De nieuwe investeerders zijn het Duitse Capnamic Ventures en het Nederlandse Connected Capital. Ook de bestaande aandeelhouders zijn nauw betrokken bij de nieuwe ronde. De kapitaalinjectie wordt gebruikt om de positie van iWelcome als innovatie- en productleider in de snelgroeiende Consumer Identity (CIAM) markt te verstevigen, en om verder uit te breiden in Europa.

Verbinden van klanten en organisaties

Het identiteitsplatform van iWelcome verbindt consumenten met digitale systemen van organisaties. Aan de organisatiekant ligt de focus op een efficiënte registratie en conversie van klanten. Voor consumenten biedt het platform een persoonlijke gebruikerservaring, waarbij privacy en online veiligheid voorop staan.

Dankzij iWelcomes CIAM-platform hebben organisaties een volledig beeld van hun klanten, ook als consumenten zakendoen met meerdere merken of gebruik maken van meerdere kanalen. Het platform kan bovendien verbinding maken met het ‘Internet-of-Things’, zoals bij huishoudelijke apparaten en connected cars. Een goede reden voor Europese merken als PostNL, Quby (Toon slimme meter), Admiral Insurance, Helvetia en Aktion Mensch om te kiezen voor iWelcome.

Vooraanstaande analisten noemen iWelcome een wereldwijde innovatieleider in CIAM, vooruitlopend op andere oplossingen. “Wij willen voorop blijven lopen in de markt, door ons product te blijven ontwikkelen en uit te breiden. Ook gaan we focussen op aanwezigheid in alle belangrijke Europese markten, zoals de Duitssprekende landen, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk,” vertelt Danny de Vreeze, CEO en oprichter van iWelcome.

“In de Europese markt zit nog heel veel groei. Daarom worden de sales en marketing flink opgeschaald. Innovatie blijft natuurlijk ook belangrijk, gezien de snelle ontwikkelingen in deze sector. Als nieuwe investeerders verwachten we een flinke waardestijging,” zegt Jörg Binnenbrücker, Managing Partner bij Capnamic Ventures.

Europese privacy standaarden in het DNA

Als Europese organisatie heeft iWelcome betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Er is extra aandacht gegeven aan privacy-by-design, gegevensbescherming en veiligheid. De nieuwe Europese privacy verordening GDPR gaat over zes maanden in; het platform van iWelcome helpt organisaties om te voldoen aan de nieuwe privacyregels, zonder concessies te doen aan een optimale klantbeleving.

“GDPR is een langetermijnproject,” zegt Danny de Vreeze. “De wetgeving is een kans voor het opbouwen van een vertrouwensrelatie met je klanten. Door de nieuwe regelgeving krijgen klanten de controle over hun eigen gegevens. Wij faciliteren dit door klanten om toestemming te vragen voor het gebruik van hun gegevens en dit uitgebreid te registreren. We noemen dit Consent Lifecycle Management.”

Volgens de nieuwe wetgeving moeten organisaties in veel gevallen toestemming vragen om bepaalde gegevens te gebruiken en op te slaan. Ze moeten daarbij helder zijn over het doeleinde en de periode waarvoor de gegevens worden gebruikt. Ook moeten organisaties kunnen aantonen dat de toestemming daadwerkelijk is gegeven. Het platform van iWelcome kan dit allemaal registreren door het toevoegen van metadata aan alle gegevens, met informatie over toestemming, voor welk doel, wanneer verkregen, etcetera. Deze Consent Lifecycle Management-functionaliteit is de kern van iWelcomes CIAM, en wordt door analisten als zeer vernieuwend beschouwd.

“Connected Capital is enthousiast over het unieke platform van iWelcome en de expertise van het managementteam. De organisatie is een ideale partner voor klanten in verschillende branches, om hen te ondersteunen bij hun digitale ambities. De GDPR geeft dit nog een extra impuls. Wij zijn optimistisch over iWelcomes groeipotentieel,” zegt Mathijs Robbens, Managing Partner bij Connected Capital.

Over iWelcome

iWelcome faciliteert een cloudplatform voor identiteitsbeheer, voor consumenten en werknemers, waarbij privacybescherming en informatiebeveiliging centraal staan. iWelcome is het enige identiteitsplatform met Europese wortels, wordt gesteund door Europese investeerders en bedient specifiek klanten die zakendoen in Europa. Miljoenen consumenten en honderdduizenden werknemers in diverse branches – zoals banken, verzekeraars, nutsbedrijven, media & uitgeverijen, reisorganisaties & diensten, retail/e-tail en overheid & non-profit – maken dagelijks gebruik van de functionaliteit van iWelcome. Analisten als KuppingerCole en Gartner zien iWelcome als wereldwijde Product- en Innovatieleider.

Door een samenwerking met iWelcome profiteren organisaties van lagere exploitatiekosten en een snelle start. De vooruitstrevende Private Cloud technologie stelt klanten in staat een SaaS-service te gebruiken zonder hun gevoelige infrastructuur te hoeven delen.

About Capnamic Ventures

Capnamic Ventures is een van Europa’s leidende Venture Capital firma’s voor start-ups en scale-ups, met kantoren in Berlijn en Keulen. De organisatie investeert vooral in technologische start-ups in de Duitssprekende regio. Capnamic werkt daarnaast samen met internationale co-investeerders. Alle bedrijven in het portfolio worden ondersteund door Capnamics wereldwijde netwerk van investeerders en partners. Capnamic kan bogen op een uitgebreide expertise met meer dan 70 investeringen met hoge rendementen, succesvolle trade sales en beursintroducties, en een sterke ondernemersmentaliteit binnen het team. De partners zijn Jörg Binnenbrücker (@bibrue), Olaf Jacobi (@olafjacobi) en Christian Siegele.

About Connected Capital

Connected Capital biedt als onafhankelijke investeerder groeikapitaal aan organisaties in de Benelux en Duitsland die onderscheidende B2B softwareoplossingen bieden. Naast financieel ondersteunt Connected Capital ook op het gebied van ontwikkeling en implementatie van een groeistrategie, internationalisering en management support. Het professionele team van Connected Capital bestaat uit zes ervaren professionals met een achtergrond in private equity en strategic consulting.