Industry Wire

Geplaatst door JCDecaux

JCDecaux en Van Gogh Museum gaan samenwerken

CDecaux Nederland en het Van Gogh Museum hebben een samenwerkingsverband gesloten. Deze overeenkomst is bedoeld om meer zichtbaarheid te geven aan het Van Gogh Museum in Amsterdam. De samenwerking ging van start met buitenreclame voor de tijdelijke tentoonstelling Kleur als Taal, die nog tot 4 september in het museum te zien is.

Met het brede aanbod in buitenreclame-objecten zal JCDecaux  het Van Gogh Museum onder de aandacht brengen bij de inwoners en bezoekers van Amsterdam. JCDecaux draagt kunst een warm hart toe en stimuleert wereldwijd diverse culturele projecten. Kunst staat dicht bij één van de pijlers van dit bedrijf: hoogwaardig design.

Tot in ieder geval 2024 zal het buitenreclame bedrijf nauw bij het museum betrokken blijven als partner met als doel mensen te inspireren met het werk en leven van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Door middel van Abri’s, Mupi’s, maar ook digitale buitenreclame, zullen de exposities in het Van Gogh Museum de inwoner of bezoeker van Amsterdam niet ontgaan.

Walter Kraus, commercieel directeur JCDecaux Nederland: “JCDecaux zet zich al 60 jaar in om steden wereldwijd mooier en leefbaarder te maken.
De samenwerking met het Van Gogh Museum geeft een mooie unieke invulling aan deze visie”

Beide partijen hebben een waardevolle geschiedenis en een groot aandeel in de prachtige stad Amsterdam. Al sinds 1987 is JCDecaux verantwoordelijk voor de plaatsing, het beheer en de exploitatie van het stadsmeubilair (o.a. Abri’s) in Amsterdam. Het Van Gogh viert in 2023 zijn vijftigjarig jubileum. Op 2 juni 1973 opende het museum voor het eerst zijn deuren aan de Amsterdamse Paulus Potterstraat.

De eerste buitenreclamecampagne staat in het teken van de tentoonstelling Kleur als Taal, die een overzicht geeft van het werk van de veelzijdige kunstenaar Etel Adnan. In de tentoonstelling, die tot en met 4 september in het Van Gogh Museum te zien is, gaan haar kleurrijke kunstwerken de dialoog aan met meesterwerken van Vincent van Gogh en worden parallellen zichtbaar tussen de kunst van Van Gogh en Adnan.


Over JCDecaux

Sinds de oprichting van het bedrijf in 1964 opereert JCDecaux vanuit de doelstelling de leefbaarheid in steden te vergroten en combineert het reclame-exploitatie met stedelijke ontwikkeling. Met Buitenreclame ontwikkelt en financiert JCDecaux al meer dan vijftig jaar publieke diensten die bijdragen bij aan een steeds prettigere stedelijke leefomgeving. Meer informatie op jcdecaux.nl.

Over het Van Gogh museum

Het Van Gogh Museum in Amsterdam beheert met ruim 200 schilderijen, bijna 500 tekeningen en bijna alle brieven de grootste verzameling werken van Vincent van Gogh ter wereld. De vaste collectie neemt de bezoeker mee op reis door zijn leven en toont de ideeën en ambities achter zijn kunst. Het museum trekt jaarlijks bezoekers vanuit de hele wereld en bereikt via de website, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube en Linkedin nog eens miljoenen mensen met  het werk en leven van Vincent van Gogh. Meer informatie op: www.vangoghmuseum.nl

Aanvullende informatie over JCDecaux (publicatie toegestaan):
JCDecaux is een dochteronderneming van JCDecaux SA (Euronext Parijs: DEC) en is zowel in Nederland als wereldwijd marktleider op het gebied van Buitenreclame. JCDecaux vergroot de leefbaarheid in steden door het plaatsen en onderhouden van stadsmeubilair zoals bushokjes, prullenbakken en openbare toiletten. Alle diensten worden kosteloos aangeboden, in ruil voor het exclusieve recht op de verkoop van reclameruimte op de objecten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht