Jibes Data Analytics brengt SAS Analytics naar retailers

Huizen, 14 mei 2014 – Jibes Data Analytics heeft een partnership gesloten met SAS Nederland. De samenwerking richt zich op het ontsluiten van de kracht van SAS Analytics in onder meer de retailbranche, één van de focusmarkten van Jibes. Door met de software van SAS analyses te maken van data over klanten, producten en distributiefactoren kunnen bedrijven beter inspelen op wat consumenten echt willen en daarmee uiteindelijk hun bedrijfsresultaat verbeteren.
Paul van der Hulst, Directeur van Jibes Data Analytics: “We zien dat veel retailbedrijven nog sterk productgericht zijn en hiermee kansen laten liggen op het gebied van klantdata en klantinzicht. Om meer te verkopen is het juist belangrijk te laten zien dat je de klant begrijpt en met marketingacties en het winkelaanbod daarop in te spelen. Er wordt nu nog vaak met Business Intelligence tools gewerkt. Hiermee kom je niet tot de noodzakelijke diepere inzichten. Om die belangrijke stap naar het daadwerkelijk invullen van de klantbehoefte te zetten, is het toepassen van analytics onmisbaar.”
Koopmotieven
Met SAS Analytics kunnen klanten van Jibes beter gebruikmaken van de klantdata die zij hebben en inzicht krijgen in hoe de customer journey van hun klant eruit ziet; wat zijn belangrijke koopmotieven, wanneer haken klanten af? Verder kunnen business professionals zoals marketeers met de Visual Analytics software van SAS zelf eenvoudig data onderzoeken. Deze toepassing is sterk intuïtief, gericht op self-service en geeft direct toegang tot visueel gepresenteerde inzichten waarmee zij sneller tot betere beslissingen kunnen komen.
Van der Hulst ziet de samenwerking met SAS als een strategische keuze. “SAS is net als Jibes specialist. Daarnaast is het bedrijf onderscheidend, omdat het een heldere focus heeft op analytics en een solide reputatie heeft op dat gebied. Onze ambitie is om onze klanten te helpen meer waarde te halen uit zowel gestructureerde als ongestructureerde data en verder te groeien. SAS is hiervoor een strategische partner met sterke oplossingen en een bewezen track record.”
“De samenwerking met Jibes Data Analytics is een belangrijke stap voor SAS”, vertelt Kirsten Hurkens, Partner & ISV Manager voor de Business Unit Visual Analytics. “Met de uitgebreide kennis die het bedrijf heeft van onder meer de retailbranche kan het inspelen op de specifieke problemen en uitdagingen die daarbij horen. Met SAS Analytics heeft Jibes krachtige tools in handen waarmee klanten door sneller inzicht meer waarde kunnen halen uit data.”
—————
Over Jibes
Jibes Data Analytics werkt in in meerdere industrieën en heeft een sterke reputatie in retail. Het bedrijf richt zich op het vinden van betekenisvolle inzichten voor klanten en deze voor hen te verzilveren. Dit doet Jibes Data Analytics via fundamentele kennis van reporting, statistiek, modelleren, text analytics, machine learning en visualisatie.
Over SAS
SAS is specialist op het gebied van business analytics software en dienstverlening, en de grootste onafhankelijke business intelligence leverancier. Met innovatieve oplossingen binnen een geïntegreerd raamwerk, helpt SAS klanten op meer dan 65.000 locaties hun prestaties te verbeteren en waarde te
creëren door sneller, betere beslissingen te nemen. Al sinds 1976 levert SAS haar klanten wereldwijd ‘THE POWER TO KNOW’. Meer informatie is te vinden op: www.sas.com/nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.