John Meulemans versterkt HIBOU Contenture als partner

Amsterdam, 18 december – AI- en influencer marketing expert John Meulemans sluit zich aan als partner bij de groep HIBOU Contenture. Met zijn komst versterkt HIBOU Contenture haar positie in het social-, influencer- en AI-landschap en wordt een nieuwe propositie rondom innovatieve storytelling ontwikkeld.
John Meulemans is een creatieve pionier en innovator met ruim twintig jaar ervaring in de digitale marketingindustrie. Hij stond aan de wieg van de bureaus Urbanology en 3sixtyfive, waarbij hij het laatste bureau met succes integreerde bij Endeavour.
Over zijn aansluiting bij HIBOU Contenture zegt John enthousiast: “Ik zoek altijd naar nieuwe manieren om verhalen te vertellen. De innovatieve en data-driven aanpak bij deze bureaus sluit naadloos aan bij mijn visie op de markt voor social en influencer marketing.”
Matthijs Rutten, eigenaar van HIBOU Contenture, ziet de samenwerking als een logische volgende stap: “Met de expertise van John kunnen we verder bouwen aan onze propositie voor social, influencer marketing en AI – zelfs digital humans. De eerste gesprekken in de markt zijn veelbelovend en tonen aan dat we samen klaar zijn voor deze volgende fase.”
Met de komst van John Meulemans zet HIBOU Contenture in op verdere innovatie en groei binnen de dynamische wereld van AI, social en influencer marketing.
###
Over John Meulemans
John startte zijn carrière in de jaren ‘90 bij IBM en speelde een rol in de ontwikkeling van online media bij DoubleClick. Hij richtte in 2004 het social agency*Urbanology* op en lanceerde in 2010 *3sixtyfive*, een van de eerste influencer marketingbureaus ter wereld, waarmee hij internationale prijzen won, zoals de Effie en de Lovie. Na de integratie van *3sixtyfive* met Endeavour in 2017 adviseerde hij merken als ABN-AMRO, BMW, Danone en Unicef.
John startte zijn carrière in de jaren ‘90 bij IBM en speelde een rol in de ontwikkeling van online media bij DoubleClick. Hij richtte in 2004 het social agency*Urbanology* op en lanceerde in 2010 *3sixtyfive*, een van de eerste influencer marketingbureaus ter wereld, waarmee hij internationale prijzen won, zoals de Effie en de Lovie. Na de integratie van *3sixtyfive* met Endeavour in 2017 adviseerde hij merken als ABN-AMRO, BMW, Danone en Unicef.
Daarnaast is John een vooraanstaande stem binnen de branche. Hij was voorzitter van de Taskforce Social bij IAB, bestuurslid van IPAN, jurylid voor de Lovie Awards en Fonk Coolest Dutch Brands, en is een veelgevraagd spreker over AI en influencer marketing. Ook is hij docent bij Beeckestijn Business School.
Over HIBOU Contenture
HIBOU Contenture is een datagedreven bureau dat opdrachtgevers helpt om op te vallen in een overladen media- en contentlandschap. Door middel van data-analyses uit (social) mediabronnen bieden wij feitelijke inzichten in doelgroepen, kanalen en content. Deze inzichten vormen de basis voor effectieve communicatiestrategieën en campagnes op het gebied van public relations, communicatie, influencer marketing en social media. Met een focus op aantoonbare impact combineren we strategie en content om boodschappen doelgericht en relevant te maken.
HIBOU Contenture is een datagedreven bureau dat opdrachtgevers helpt om op te vallen in een overladen media- en contentlandschap. Door middel van data-analyses uit (social) mediabronnen bieden wij feitelijke inzichten in doelgroepen, kanalen en content. Deze inzichten vormen de basis voor effectieve communicatiestrategieën en campagnes op het gebied van public relations, communicatie, influencer marketing en social media. Met een focus op aantoonbare impact combineren we strategie en content om boodschappen doelgericht en relevant te maken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.