Geplaatst door JouwWeb

JouwWeb voor vierde jaar op rij genomineerd als een van de snelst groeiende techbedrijven van Nederland

Tot een van de 50 snelst groeiende techbedrijven van Nederland horen is één prestatie, maar voor het vierde jaar op rij in deze lijst staan is iets anders. JouwWeb wist het voor elkaar te krijgen en staat dit jaar het langst van alle 50 bedrijven in de Technology Fast 50. De Deloitte Technology Fast 50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Op 3 november wordt de uiteindelijke ranking bekendgemaakt in Hilversum.

Met JouwWeb bouwen startende en kleine ondernemers hun eigen website waar ze trots op zijn, zonder technische kennis. Via de eenvoudige website builder kunnen gebruikers in enkele klikken hun website maken én lanceren.

Met bijna 90.000 betalende gebruikers is JouwWeb dé koploper in Nederland op het gebied van websites maken.

“Onze eenvoudige en laagdrempelige manier van het bouwen van een website of webshop spreekt startende en kleine ondernemers enorm aan,” aldus Roel van Duijnhoven, de CTO van JouwWeb. “Zo kunnen zij zich vooral blijven focussen op hun business”.

Waar in 2018 JouwWeb nog “slechts” 12.000 betalende klanten had, zijn dat er in 2022 meer dan 89.000. En daar blijft het niet bij. JouwWeb heeft als doel om in 2026 maar liefst 250.000 kleine ondernemers te helpen.

“Dat veel ondernemers tegenwoordig bezig zijn met het verbeteren van hun online vindbaarheid helpt daar zeker bij,” zegt van Duijnhoven. “Tevens zijn mensen op zoek naar manieren om een extra inkomen te genereren, waardoor ze een eigen webshop starten.”

De stevige groei van JouwWeb brengt ook uitdagingen met zich mee op zowel technisch- als marketinggebied. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het 24/7 online houden van 100.000 domeinnamen. Tevens is het continu optimaliseren van marketing campagnes om nieuwe kleine ondernemers te trekken in een zeer concurrerende markt een grote uitdaging.

Sinds 2019 is JouwWeb ook in Engelstalige landen live gegaan onder de naam “Webador”. Niet lang daarna volgde ook een Duits-, Frans- en Spaanstalige versie. Later dit jaar wordt Webador uitgerold in Italië.

Het in Eindhoven gevestigde JouwWeb weet met slechts 25 medewerkers die enorme internationale markt te bedienen. En dat alleen al is een een hele prestatie op zich. Al zal zowel het technisch als marketing team de komende jaren moeten groeien om de ambities waar te maken.

*Over de Deloitte Fast 50*
De technology Fast 50 is de ultieme competitie voor de snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Welke bedrijven zijn snelgroeiende winnaars? En welke innovatieve start-ups hebben het meeste potentieel?

Jaarlijks organiseert Deloitte de Technology Fast 50 Awards. Met deze ranking worden de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland erkend voor hun uitzonderlijke groeiprestaties. Gezien hun belangrijke rol binnen Nederland verdienen deze bedrijven speciale erkenning en steun – en dat is precies waarom deze wedstrijd plaatsvindt.