Juniper Support Insights optimaliseert efficiëntie van operators en ervaringen van eindgebruikers

Schiphol-Rijk, 3 november 2021 — Juniper Networks, leverancier van veilige, door AI aangestuurde netwerken, introduceert vandaag Juniper Support Insights. Deze oplossing voor technische ondersteuning maakt gebruik van artificial intelligence om te zorgen voor overzicht op, en inzicht in, alle oplossingen uit de Junos-reeks. Juniper Support Insights dient als pijler van de ‘experience-first network’ visie van Juniper en vult die aan met in de praktijk bewezen ondersteuning en beheer op basis van AI. De oplossing verbindt de netwerken van klanten op eenvoudige en veilige wijze met de cloud van Juniper ter verbetering van de operationele en netwerkefficiëntie.
“De inzet van data en automatisering brengt de klantenervaring naar een hoger plan. Juniper Support Insights vertegenwoordigt een belangrijke stap vooruit in de manier waarop we netwerkservices transformeren. De focus ligt daarbij op gepersonaliseerde, proactieve en voorspellende ervaringen op basis van AI en de cloud”, zegt Derrell James, de executive vice president van Juniper Global Services. “Met integraal overzicht en praktisch toepasbare inzichten maakt Juniper het eenvoudiger voor bedrijven, dienstverleners en partners om het beheer van hun netwerken te optimaliseren.”
Eenvoudig en veilig verbinden, verzamelen en beheren
Juniper Support Insights is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de operationele en ondersteuningsbehoeften van enkele van Junipers grootste klanten. De door AI aangestuurde netwerkondersteuning maakt het eenvoudiger om de platforms van Junos (ACX Series, EX Series, MX Series, PTX Series, QFX Series en SRX Series) van klanten te verbinden met de cloud van Juniper, ongeacht de omvang en complexiteit van hun netwerk. Vervolgens kan snel data worden verzameld en afgezet tegen specifieke kennis over de Junos-oplossingen (bekende problemen, contractstatus, End of Life (EOL)-/End of Support (EOS)-status, knowledge bases en kwetsbaarheden). Op die manier kunnen organisaties over praktisch toepasbare inzichten beschikken. Juniper Support Insights biedt:
- Gebruiksgemak: Organisaties kunnen voor de connectiviteit en verzameling van data kiezen tussen de modi Device Direct to Cloud (DDC) en Device to Collector to Cloud (DCC). Die laatste voorziet in een volledig beheerde Lightweight Collector (LWC) met geautomatiseerde provisioning. Beide verbindingsmodellen maken gebruik van ingebouwde programmatuur. Dat betekent dat het niet nodig is om software op collectors of netwerkapparaten te installeren of upgraden.
- Beveiliging en privacy: De databescherming, informatiebeveiliging en efficiëntie worden op peil gehouden door voor elk apparaat alleen de strikt benodigde informatie te verzamelen. Dankzij het gebruik van zero-Residual Footprint (ZRF)-functionaliteit en vluchtige IT-bronnen wordt data nergens permanent opgeslagen. Dit voorkomt datalekken. Er wordt in geen geval gebruikgemaakt van persoonlijk herleidbare informatie, en alle gegevensstromen worden versleuteld op basis van het Transport Layer Security (TLS)-protocol.
- Dynamische schaalbaarheid: De DCC-modus van de Lightweight Collector is ontwikkeld voor het beheer van grootschalige netwerkomgevingen. Elke collector biedt ondersteuning voor 20.000 netwerkapparaten.
Portal voor praktisch toepasbare inzichten
Juniper Support Insights biedt toegang tot een veilig portal voor het beheer van de discovery en onboarding van apparaten. Dit portal voorziet daarnaast in operationele dashboards en rapportages. Het dashboard biedt een samenvatting van alle statusindicatoren en netwerk brede inzichten. Standaardrapporten bieden gedetailleerde analyses van de hardware- en software-inventaris, van het chassis en zendontvangers tot seriegeschakelde componenten, logische en fysieke interfaces, OS-versies en de EOL/EOS-status. Er zijn daarnaast rapporten op maat verkrijgbaar via het Juniper Advanced Care Services-team.
Experience first-diensten
Juniper streeft ernaar om de klantenervaring te transformeren, zodat die een meer gepersonaliseerd, proactief en voorspellend karakter krijgt. Bestaande gebruikers van Juniper Care krijgen daarom automatisch het recht om gebruik te maken van Juniper Support Insights. Voor de activatie van de oplossing kunnen ze terecht bij het salesteam, de resident engineer of de servicemanager van Juniper met wie zij normaliter contact hebben.
Juniper Care biedt daarnaast aanvullende ondersteuningstools, zoals een gepersonaliseerd selfserviceportal, een 24/7 beschikbare digitale assistent, service-API’s voor integratie met systemen van externe leveranciers, speciale ondersteuning voor overheidsinstellingen en hulp met contractverlengingen voor partners.
“IDC wijst op een fundamentele verschuiving op het gebied van levenscyclusdiensten voor netwerken: reactieve en handmatige processen worden ingeruild voor een meer flexibele, voorspellende en preventieve aanpak. Dit wordt enerzijds ingegeven door de sleutelrol die netwerkoplossingen spelen in de digitale wereld, waarin elke seconde aan downtime van invloed kan zijn op de klantenervaring, en anderzijds door de toenemende expertise op het gebied van AI en gegevensanalyse die door de populariteit van de cloud wordt bevorderd”, aldus Chris Barnard, vice president Infrastructure & Telecoms Europa.
Aanvullende informatie
- Introductieblog: Juniper Support Insights: Transforming Network Operations with AI-Driven Support
- Juniper Software Powers Experience
- Juniper Support Insights – A New AI-Driven Support
Over Juniper Networks
Juniper Networks is toegewijd aan het drastisch vereenvoudigen van netwerkoperaties en het stimuleren van superieure ervaringen voor eindgebruikers. Onze oplossingen bieden toonaangevende inzichten, automatisering, beveiliging en AI om echte bedrijfsresultaten te behalen. Wij zijn van mening dat het mogelijk maken van verbindingen ons dichter bij elkaar zal brengen en ons allen in staat zal stellen om ‘s werelds grootste uitdagingen op het gebied van welzijn, duurzaamheid en gelijkheid op te lossen. Meer informatie is te vinden op Juniper Networks (www.juniper.net) of neem contact op met Juniper op Twitter, LinkedIn en Facebook.
Juniper Networks, het Juniper Networks logo, Juniper, Junos, en andere hier vermelde handelsmerken zijn geregistreerde handelsmerken van Juniper Networks, Inc. en/of zijn filialen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.