KARWEI zet koers stijlstatement-commercials voort en introduceert nieuwe sound

Utrecht, 13 maart 2018 – KARWEI blijft een stijlstatement maken in haar nieuwe tv-commercial. Vorig jaar koos KARWEI ervoor om het roer om te gooien en af te stappen van de seizoenscampagnespots. Nu wordt deze koers doorgezet en laat ze het merkverhaal nog duidelijker naar voren komen. In de nieuwe commercial draait het om ‘de zoektocht naar jouw interieur met de combinaties van nu’. Daarnaast introduceert KARWEI een nieuwe soundtrack die breed wordt ingezet.

Met deze nieuwe tv-commercial zet KARWEI de ingezette basis van het afgelopen jaar door. Het concept is iets aangescherpt op basis van de reacties van het publiek en de resultaten uit diverse marktonderzoeken. Nu ligt er meer nadruk op de kwaliteit van materialen en het combineren van producten, wat past bij de bredere trend van aandacht voor materiaal en bij de ontwikkelingen van de collectie. De voice-over – ingesproken door Anna Drijver – neemt de kijker op een dragende en vertellende wijze mee in het verhaal van KARWEI. Daarnaast wordt bewust gestart met het logo van KARWEI, om zo de link met het merk sterker te leggen.

Nieuwe soundtrack
Bovendien introduceert KARWEI een nieuwe soundtrack. Waar vorig jaar radio, online en commercials allemaal een eigen sound hadden, is dit jaar gekozen voor een audiovisuele eenheid. De nieuwe sound is speciaal voor KARWEI ontwikkeld door Audentity en is in de nieuwe commercial te horen. Het bekende nummer Mystery Repeats is daarmee vervangen. De nieuw geproduceerde track komt ook terug in radiospots, in billboards op tv, in instore-boodschappen en in online video’s. Zo creëert het merk eenheid en herkenning.

Over KARWEI
KARWEI is met bijna honderdveertig vestigingen een van de grootste bouwmarkten in Nederland. Met een omzet van 1,7 miljard euro staat moederbedrijf Intergamma in de top 3 van Nederlandse non-food retailbedrijven en is het marktleider op de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. Vorig jaar groeide de winkelomzet van Intergamma met drie procent, onder andere dankzij de aantrekkende huizenmarkt en uitbreiding van de online-activiteiten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.