Industry Wire

Geplaatst door Marcommit

Kasverschillen door getapte biertjes verleden tijd

Amsterdam, 10 juli 2018 Lightspeed POS Inc., leverancier van cloudgebaseerde kassasysteem-oplossingen voor retailers en horecaondernemingen kondigt vandaag een samenwerking aan met Van Duijnen Horeca Service. Van Duijnen is de grootste zelfstandige technische dienstverlener voor de drankverstrekkende horeca in Nederland en België. De integratie tussen de kassasystemen en het SmartTAP platform van Van Duijnen maakt het mogelijk om realtime de tapacties en kassa-aanslagen te monitoren en zo nodig een alarmmelding te genereren als de verschillen teveel uit de pas dreigen te lopen.

Binnen de horecasector groeit de markt van zowel tapautomatisering als ook zelftap aanbieders. Lightspeed is de eerste partij die een integratie met het nieuwe cloudgebaseerde SmartTAP systeem van Van Duijnen heeft gerealiseerd. Dankzij de API-koppeling kunnen eenvoudig en zonder bedrading één of meerdere kassa’s of zelfs filialen op elkaar aangesloten worden. Het overzicht van het verschil tussen het aantal getapte en betaalde dranken is niet alleen op het centrale dashboard zichtbaar, de bediening krijgt op hun eigen apparaat ook direct feedback over de status van hun eigen vloer. Dit overzicht kan eenvoudig binnen de Lightspeed interface bekeken worden met een simpele swipe. Een dergelijke mate van feedback is nog niet eerder gerealiseerd.

Een uitkomst voor horeca-eigenaren die een einde willen maken aan kasverschillen. “Door de hoeveelheid financiële stromen (cash, pin en fooi) en handelingen wordt soms vergeten een bestelling aan te slaan of worden drankjes wellicht ongezien weggegeven. In een gemiddelde zaak is het niet uitzonderlijk dat deze verschillen enkele honderden euro’s per avond bedragen”, zegt René van Dalen, commercieel manager bij Van Duijnen Horeca Service. “Ook is het systeem een uitkomst voor ondernemers die zelftap-tafels en/of zelftap-wanden in hun concept gebruiken. De klant kan zelf tappen en het getapte volume (in milliliters) wordt direct verrekend met het in Lightspeed beschikbare saldo.”

Jerome Laredo, VP EMEA bij Lightspeed: “Wij luisteren altijd naar de uitdagingen van onze klanten en streven ernaar om hen de best mogelijke oplossingen te bieden. Het verhogen van de operationele efficiëntie door het controleren van voorraadniveaus en het verbeteren van de marges is één van de grootste uitdagingen voor horeca-ondernemers. De integratie met Van Duijnen SmartTAP betekent dat we al onze horecaklanten nu de best beschikbare oplossing kunnen bieden om hun operationele efficiëntie te verbeteren.”

Floor Vercouteren, General Manager van het Veronicaschip in Amsterdam is Lightspeed én Van Duijnen klant en heeft onlangs voor de integratie gekozen: “De basis van Lightspeed en het opzetten van de tafelschikking zijn zo ingevuld, maar de mogelijkheden gaan veel verder. Koppeling naar boekhouding, personeelsuren en -kosten zijn allemaal aspecten waarmee wij op de lange termijn de resultaten in één overzicht en in één ‘programma’ gemakkelijk kunnen zien. Wij zijn continu bezig efficiënter en duurzamer te werken. Vanaf het begin willen we op het schip voor elke beslissing de meest duurzame oplossing in onze mogelijkheden. Verspilling is hierin een groot onderdeel die vaak met weinig moeite aan te pakken is, maar minder gemakkelijk met bijvoorbeeld bier tappen. En dat zal mede door Lightspeed en Van Duijnen veel gemakkelijker zijn om in te lezen en bij te houden.”

De integratie met het SmartTAP platform van Van Duijnen Horeca Service werd gelanceerd en geïntroduceerd op het evenement Data Meets Hospitality in Antwerpen op 25 juni j.l. Het SmartTAP platform van Van Duijnen helpt ondernemers hoger rendement te behalen, beter zicht op hun voorraad te hebben en fouten of fraude te voorkomen. Het volledig cloudgebaseerde systeem kan ook onderweg geraadpleegd en beheerd worden, zodat eigenaren altijd zicht op hun zaak hebben.

—-

Over Lightspeed
Lightspeed is een krachtig cloud gebaseerd kassasysteem voor de horeca en retail. Meer dan 50.000 winkeliers, hotels  en restauranthouders, die voor meer dan 15 miljard dollar aan transacties per jaar verwerken, gebruiken Lightspeed voor on- en offline groei en zakelijk beheer. Lightspeed wordt gebruikt in meer dan 100 landen. Het hoofdkantoor van het in 2005 opgerichte Lightspeed is gevestigd in Montréal, Canada. Lightspeed is uitgegroeid tot een wereldspeler met ruim 700 werknemers en kantoren in Canada, America, Nederland, Engeland en Australië . Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam. / Het hoofdkantoor in België is gevestigd in Gent.

Voor meer informatie bezoek: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/van-duijnen-horeca/
Facebook: Facebook.com/LightspeedHQ, Twitter: @LightspeedHQ en Instagram: @LightspeedHQ.

Over Van Duijnen Horeca Service
Van Duijnen Horeca Service is dé grootste zelfstandige technische service partner voor de drankverstrekkende horeca in Nederland. Brouwerijen, wijn- en drankengroothandels en zelfstandige horecaondernemingen behoren tot de klantenkring van Van Duijnen. Van Duijnen levert, installeert, onderhoudt en reinigt koel- en (geautomatiseerde) tapinstallaties. Eén adres voor alles wat nodig is voor een goedlopende bar met focus op maximaal rendement. Van Duijnen biedt oplossingen om kosten te verlagen, efficiënter te werken en omzet te verhogen. Door goed advies, vakkundige installatie en een uitstekende service.

Meer informatie
http://www.vanduijnenhoreca.nl/
https://www.facebook.com/vanduijnenhoreca
https://www.linkedin.com/company/van-duijnen-horeca-service-bv/
Instagram: @vanduijnenhorecase

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht