Industry Wire

Geplaatst door Kentaa

Kentaa maakt online collecteren via Tikkie mogelijk

Arnhem, 10-04-2018 – Kentaa, expert in online fondsenwerving, maakt het mogelijk om via Tikkie donaties te werven. Samen met de Hartstichting en ABN AMRO heeft Kentaa haar platform voor online collecteren, Digicollect, voorzien van een koppeling met Tikkie. Via Digicollect kunnen bezoekers eenvoudig online mee collecteren met een persoonlijke online collectebus.

Rob Peelen, relatiemanager goede doelen bij ABN AMRO MeesPierson Instituten & Charitas; “Snel na de introductie van Tikkie Zakelijk hebben wij met Kentaa de mogelijkheden onderzocht om Tikkie via de oplossingen van Kentaa toegankelijk te maken voor goede doelen. Door Tikkie aan Digicollect te koppelen heeft Kentaa de mogelijkheden van de online collectebus nu nog verder uitgebreid. Met één druk op de knop stuur je nu al je persoonlijke contacten een Tikkie-donatieverzoek. Dat maakt online collecteren nog persoonlijker.”

Donateur en collectant van alle gemakken voorzien
Eén van de krachtigste kenmerken van Digicollect is het gemak waarmee men kan doneren. Met de uitbreiding van het Digicollect platform met Tikkie wil Kentaa zowel de collectant als de donateur van alle gemakken voorzien. Op deze manier gaat het inzamelen van donaties niet alleen snel en eenvoudig, maar ook steeds socialer.

Hoe werkt het?

Via het Digicollect platform maakt een collectant een online collectebus aan. Dit is een persoonlijke pagina waarop men kan doneren. Via het Tikkie-icoon op deze pagina kan een donatieverzoek worden aangemaakt. Vervolgens deel je dit via WhatsApp of e-mail. De ontvanger kan zo eenvoudig doneren via zijn smartphone op de gebruikelijke Tikkie wijze. Tikkie-donaties worden door ABN AMRO op de rekening van het goede doel gestort en worden zichtbaar in de digitale collectebussen van Digicollect.

De primeur is voor de Hartstichting

Tijdens de collecteweek van de Hartstichting wordt voor het eerst gebruik gemaakt van Digicollect in combinatie met Tikkie. Hartstichting hoopt hiermee het online doneren eenvoudiger te maken en zich aantrekkelijker te positioneren voor jongere doelgroepen. De collecteweek van de Hartstichting loopt van 8 t/m 14 april.

Ronald Schouten, Team Manager Acties & Evenementen bij Hartstichting: “Kentaa biedt ons de mogelijkheid om op een vernieuwende en onderscheidende manier te collecteren.”

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht