Geplaatst door Kepler Night Nurse

Kepler Vision Technologies kondigt partnership aan met HartingBank

Het Nederlandse bedrijf Kepler Vision Technologies slaat de handen ineen met HartingBank, de grootste leverancier van zorghulpmiddelen in Nederland. Door de samenwerking waken nog meer zorginstellingen over het welzijn van hun cliënten door middel van kunstmatige intelligentie.

Amsterdam, 20 juli 2023. HartingBank levert, beheert en onderhoudt zorghulpmiddelen voor zorgorganisaties. Dat doen zij al bijna 200 jaar met succes. Daarnaast adviseert HartingBank over de inzet van innovatieve producten in de zorg. Josette Luijten, directeur HartingBank: “Wij vinden dat zorgorganisaties de optimale hulp en middelen moeten hebben om er voor hun cliënten te zijn. We zijn dan ook heel blij met het partnership met Kepler Vision Technologies. Als wij samen valse alarmen elimineren, kunnen zorgmedewerkers voor degenen zorgen die het nodig hebben. Daar doen we het voor!”

Vlnr Josette Luijten (directeur HartingBank), Erwin Dirckx (CCO Kepler Vision Technologies) en Tim Martens (Verkoopmanager HartingBank)
Dr. Harro Stokman, CEO van Kepler Vision Technologies: “De samenwerking met Hartingbank stimuleert de groei van onze organisaties. Dat de Kepler Night Nurse nu beschikbaar is via de grootste leverancier en dienstverlener voor zorghulpmiddelen in Nederland, bevestigt ook de betrouwbaarheid van ons valdetectiesysteem. Met hun landelijke dekking en enorme slagkracht is HartingBank de aangewezen partner voor Kepler Vision Technologies. Ons gezamenlijke doel om de zorg te ontzorgen verbindt ons!”

Het Kepler Night Nurse valdetectiesysteem is gegarandeerd ‘s werelds meest betrouwbare in de zorg. De zorgsoftware stuurt niet alleen berichten na een valpartij; het voorkomt ook ongevallen bij cliënten. Dit gebeurt aan de hand van één optische sensor. De software vervangt ouderwetse domoticasystemen zoals bewegingssensoren, bedmatten en armbanden met paniekknop. Partners van Kepler Vision Technologies leveren de Kepler Night Nurse-software aan ziekenhuizen en zorginstellingen wereldwijd.

Kepler Night Nurse
Over Kepler Vision Technologies
Kepler Vision Technologies gebruikt kunstmatige intelligentie om voor het welzijn van mensen te zorgen, door middel van herkenning van menselijke activiteiten. De missie van Kepler Vision is om het werk van zorgverleners aangenamer en minder stressvol te maken. Met ondersteuning van de software kunnen de experts zich concentreren op het verlenen van zorg – niet op het controleren van valse alarmen en het schrijven van eindeloze rapporten. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en telt 25 werknemers met expertise op het gebied van computervisie en gezondheidszorg.

Over HartingBank
Als totaalleverancier levert, beheert en onderhoudt HartingBank zorghulpmiddelen voor zorgorganisaties. Het bedrijf adviseert over de juiste hulpmiddelen, mogelijkheden voor financiering en over oplossingen om zorghulpmiddelen efficiënter in te zetten. Zo hebben klanten daar geen omkijken naar en schakelen zij slechts met één partij. HartingBank is het intramurale merk van Medux. Dit is de overkoepelende naam van een groep bedrijven die een positieve bijdrage levert aan de zelfstandigheid, verzorging en levensvreugde van mensen met een functiebeperking.