Geplaatst door Photoslurp

Keukenmerk Lékué kiest Photoslurp voor online inspiratie en engagement met user-generated content

Lékué, marktleider op het gebied van kook- en bakproducten, werkt samen met visual commerce en marketingplatform Photoslurp om de online winkelervaring van hun klanten te verrijken. Door het verzamelen van foto’s en video’s van klanten (user-generated content) op social media en het opnemen van deze visuele content op hun website, creert Lékué engagement met haar klanten en fans.

Lékué heeft in totaal meer dan 240.000 volgers, vrienden en fans op Instagram, Facebook en Twitter gecombineerd. Het partnerschap met Photoslurp, de Europese marktleider in visual commerce, geeft Lékué de mogelijkheid om hash-tagged foto’s en video’s die door hun fans zijn gedeeld op social media op hun website www.lekue.com te gebruiken.

“We merkten dat veel van onze klanten foto’s en video’s van de prachtige en heerlijke gerechten die ze hebben bereid met onze producten delen op social media”, vertelt Mireia Sayeras, marketing directeur bij Lékué. “Voor een merk is het geweldig om dit soort enthousiasme en betrokkenheid bij je klanten te zien. We wilden deze betrokkenheid naar onze website doorvertalen en zochten naar een oplossing die de kloof tussen sociale media en onze e-commerce omgeving kon overbruggen. Het Photoslurp-platform verzamelt alle content, stelt ons in staat om de beste voor onze website te selecteren en te koppelen aan een bepaald product. Zo kunnen we deze fotos en videos eenvoudig ‘shoppable’ maken. ‘

“Lékué is een goed voorbeeld van hoe een merk, door actief klantenfoto’s en video’s te integreren, de online winkelervaring kan verrijken,” aldus Eulogi Bordas, CEO van Photoslurp. “Door hun hashtag #Lékué in nieuwsbrieven en op de website te delen, betrekt Lékué haar klanten en fans wereldwijd actief bij het merk en creëert het een waardevolle relatie die de online winkelervaring en de conversie helpt verbeteren.”