Industry Wire

Geplaatst door Osmo

Kinderen leren spelenderwijs programmeren met Osmo

Met de Osmo Coding Starter Kit wordt programmeren kinderspel

Amsterdam, 23 november 2020 – Osmo, het bekroonde spelsysteem voor iPad waar kinderen spelenderwijs mee leren, brengt hun vernieuwde Coding Starter Kit naar de Benelux. Met de kit leren kinderen op een leuke en eenvoudige manier programmeren.

De Osmo Coding Starter Kit bestaat uit drie verschillende spellen. In Coding Awbie gebruiken spelers de fysieke programmeerblokken om hoofdpersoon Awbie op het beeldscherm te besturen. Met Coding Jam leren ze de creatieve kant van het programmeren kennen, om vervolgens hun zelf geprogrammeerde muziek te delen met familie, vrienden en de Jam-community. Coding Duo draait om samenwerken en strategisch denken, om op die manier nieuwe werelden vrij te spelen en meer dan 60 programmeer puzzels op te lossen.

Hoe de Osmo Coding Starter Kit werkt zie je in deze video: https://youtu.be/albgYhYepLQ

De Osmo Coding Starter Kit leert spelers niet alleen de basisprincipes van het programmeren, het leert hen ook luisteren, kritisch denken, observeren, muziek maken en op een creatieve manier problemen oplossen. De Osmo Coding Starter Kit is geschikt voor kinderen van 5 tot en met 10 jaar.

Fysiek en digitaal vormen een geheel

Osmo spellen brengen de creatieve verbeelding van kinderen tot leven, en combineren hun liefde voor schermen met de tactiele, hands-on interactie die ze nodig hebben om zich te ontwikkelen. De ‘Reflective AI’ technologie zorgt ervoor dat de iPad camera de fysieke objecten die voor het apparaat liggen kan ‘zien’. De games reageren op wat zich voor de tablet afspeelt, waarmee de digitale omgeving en fysiek spel naadloos in elkaar overgaan. Deze techniek is de eerste in z’n soort; Osmo geeft kinderen een blanco doek om zichzelf te uiten en te leren door middel van fysiek spel.

De Coding Starter Kit is de tweede vernieuwde Osmo kit die in de Benelux te koop is. Onlangs introduceerde Osmo de vernieuwde Genius Starter Kit.

Tangible Play Inc. – het bedrijf achter Osmo – is in 2013 opgericht door ex-Google engineers Pramod Sharma en Jerome Scholler. Het Osmo spelsysteem brengt digitale gameplay en fysieke interactie samen tot een leuke en gezonde speelervaring voor alle kinderen. De Osmo-wereld omvat twaalf titels, waaronder Super Studio, Coding Awbie, en Masterpiece, die kinderen respectievelijk creativiteit, coden, en tekenen leren. Het hoofdkantoor van Osmo staat in Palo Alto, Californië. Doe mee aan het Osmo-plezier op PlayOsmo.com. Osmo is onderdeel van BYJU’S – The Learning App.

Product Overzicht

OSMO IS MAGISCH: Leuke en bekroonde leerspellen waarbij fysieke accessoires communiceren met de iPad, waardoor de speelstukken en de acties van het kind tot leven komen op het scherm (geen Wi-Fi nodig om te spelen).

LEREN: In Coding Awbie gebruik je de fysieke blokken en programmeer commando’s om het personage Awbie te besturen. Deze gedegen introductie in de wereld van programmeren voelt als een spannend avontuur. In Coding Jam laten de coding-blokken je kennismaken met de creatieve kant van programmeren. Terwijl je je oren traint op ritme, melodie en harmonie, komt je beste beat tot leven. De meer dan 300 muzikale geluiden gebruik je voor het maken van patronen en loops. Deel vervolgens je beste Jam met familie, vrienden en de Jam-community. In Coding Duo los je geavanceerde programmeerpuzzels op, alleen of samen met anderen. Iedere speler speelt op zijn/haar eigen niveau. Met teamwork en de juiste strategie speel je nieuwe werelden vrij en programmeer je 60+ puzzels.

GELEERDE VAARDIGHEDEN: Logica, programmeer basisprincipes, programmeer puzzels ontcijferen, teamwork, luisteren, kritisch denken, observeren, op een creatieve manier problemen oplossen, muziek maken & patroonherkenning. Osmo ziet wat er voor het scherm gebeurt en reageert daarop. Speciaal gemaakt voor kinderen, en hun liefde om te leren.

LEEFTIJD EN VAARDIGHEDEN: 5-10+ jaar. De spellen zijn ontworpen voor beginners en expert levels. Osmo maakt het mogelijk om door te leren. Real-time audio en visuele feedback moedigen kinderen aan om te experimenteren in een stressloze omgeving.

WAT ZIT ER IN DE DOOS: Osmo Basis en Reflector voor iPad, 31 fysieke programmeerblokken, waaronder: Walk, Jump, Hand, Magic, Rest, Quantifiers (Numbers), Repeat, Subroutines, stapelbare doosjes voor de speelstukken, 3 game apps: Coding Awbie, Coding Jam & Coding Duo. Een iPad wordt niet meegeleverd.

IPADS WAAR OSMO OP WERKT: Alle iPads, behalve Generatie 1, iPad Pro 11-inch en iPad Pro 12.9-inch. iOS 9 of hoger vereist.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht