Geplaatst door Kingston

Kingston Technology Server Premier DDR5 4800MT/s Registered DIMMS ontvangen validatie op 4e generatie Intel Xeon Scalable Processor

Kingston Technology Europe Co LLP, een dochteronderneming van Kingston Technology Company, Inc., een wereldleider in geheugenproducten en technologische oplossingen, kondigde vandaag aan dat haar 64GB, 32GB en 16GB Server Premier DDR5 4800MT/s Registered DIMM’s zijn gevalideerd op de 4e generatie Intel® Xeon® Scalable Processor (voorheen met de codenaam Sapphire Rapids).

Kingston is al meer dan 35 jaar het geheugenmerk waar toonaangevende serverfabrikanten en ’s werelds grootste datacenters op vertrouwen. Server Premier is Kingston’s standaard geheugenoplossing die op specificatie wordt verkocht voor gebruik in white-box servers. Het platform is gevalideerd en gekwalificeerd door toonaangevende moederbord-/systeemfabrikanten. Alle Kingston serveroplossingen zijn 100% getest, met een vergrendelde BOM (Bill of Materials) voor een consistent merk en revisie van primaire componenten (waaronder DRAM, register, PMIC, SPD-hub, thermische sensoren en PCB). Ze ondergaan een streng dynamisch burn-in proces dat is ontworpen om vroegtijdige storingen in de fabriek op te sporen.

Intel’s 4e generatie Xeon Scalable Processor is de eerste die DDR5 server-class geheugen van de volgende generatie ondersteunt. Het beschikt over acht geheugenkanalen, geordend in maximaal twee DIMM’s per kanaal, of 16 DIMM’s per CPU-socket. Met 4800MT/s biedt elke DDR5 Registered DIMM een piekbandbreedte van 38,4GB/s, wat bij groepering in configuraties met meerdere kanalen een duidelijke prestatieverhoging oplevert ten opzichte van servers geïnstalleerd op DDR4 . DDR5 introduceert geavanceerde functies voor een betrouwbaarder en efficiënter geheugensubsysteem, waaronder on-die ECC (ODECC), het dubbele aantal banks en de dubbele burst-lengte, verbeterde updates, opname van een power management circuit (PMIC), extra temperatuursensoren, decision feedback equalization (DFE) en dubbele onafhankelijke 32-bits subkanalen (40-bits voor ECC).

“We zijn verheugd om de validatie van onze nieuwe generatie servergeheugenonderdelen op Intel’s 4th Gen Xeon Scalable processor aan te kondigen,” zegt Iwona Zalewska, DRAM business manager, Kingston, EMEA. “Validatie is altijd de eerste stap voor geheugenfabrikanten om de kwaliteit en compatibiliteit van hun geheugenoplossingen aan te tonen. DDR5 levert de technologie om op te schalen in bandbreedte en capaciteit om te voldoen aan de prestatie-eisen van de datacenters van de toekomst.”

<