Industry Wire

Geplaatst door Kittyhawk

Kittyhawk ontwikkelt online Paasspel voor La Place

Ter promotie van het online Paasassortiment van La Place op www.laplace.nl, maar vooral ook om een boost te geven aan de groei van fans op Facebook heeft Kittyhawk in samenwerking met La Place een online Paasspel bedacht en ontwikkelt. Het online spel ‘Tik Een Eitje!’

Ter promotie van het online Paasassortiment van La Place op www.laplace.nl, maar vooral ook om een boost te geven aan de groei van fans op Facebook heeft Kittyhawk in samenwerking met La Place een online Paasspel bedacht en ontwikkelt. Het online spel “Tik Een Eitje!”

Het is 8 en 9 april alweer Pasen! Voor La Place is dat ook met betrekking tot de webshop een belangrijk commercieel moment waarbij er uiteraard een speciaal Paasassortiment onder de aandacht wordt gebracht; Paassalade, taart en een complete Paasbrunch. Wat allemaal thuis bezorgd kan worden.

Een online campagne om de fanbase te vergroten

Ter promotie van het Paasassortiment op laplace.nl en om nog meer volgers op Facebook te krijgen is Kittyhawk gevraagd een voorstel te doen om online de promotie te ondersteunen. In de campagne staat een online spel centraal: ‘tik een eitje’. Dit is een spel waarbij je met een lepel een ei moet tikken. Tik je het eitje precies hard genoeg, dan kun je leuke prijzen winnen, zoals kortingvouchers, een Paastaart en zelfs een compleet Paasontbijt. Het spel is gemaakt om op de Facebook-pagina van La Place te spelen. Maar voor internetters die geen Facebook account hebben is het spel ook te spelen op de actiesite www.tik-een-eitje.nl.

Belangrijk bij de opzet van deze campagne zijn de social media doelstellingen: gedurende de looptijd van de campagne een vooraf vastgesteld % groei realiseren van het aantal fans op Facebook. Dat bepaalde direct ook de uitgangspunten van het spel: dit moet laagdrempelig zijn, leuk om te spelen en de spelers moeten aangespoord worden dit eenvoudig te delen via social media. Daarbij is gekozen voor Facebook en Twitter als de share kanalen. Enerzijds omdat de doelgroep hier al veelvuldig gebruik van maakt, anderzijds omdat La Place hier zelf al een tijd actief op is en ervaring heeft en zo eenvoudiger interacties aan kan gaan.

Realiseren van Facebook likes en inschrijvingen op de nieuwsbrief

Een bezoeker kan het spel in eerste instantie eenmalig op de actiesite spelen. Wil de bezoeker het nogmaals spelen, dan wordt deze doorverwezen naar het spel op de Facebook pagina. Daar kan het spel onbeperkt gespeeld worden door fans van La Place. De niet fans zullen dus eerst de pagina moeten liken, meer niet. Er wordt pas om enkele basale gegevens gevraagd als een speler een prijs heeft gewonnen om de uitreiking verder af te handelen. Hierbij hebben ze meteen de mogelijkheid om zich aan te melden op de La Place nieuwsbrief.

Ondersteuning met Facebook Advertising en bannercampagne op Marktplaats.nl

Hoe leuk een social media campagne in conceptfase ook lijkt, een buzz omdat mensen gaan delen ontstaat slechts zelden zo maar uit het niets. Ook bij deze campagne is besloten om deze met wat push marketing te ondersteunen. Daarbij is gekozen om gebruik te maken van een actiemailing naar alle nieuwsbriefabonnees, social advertising via Facebook en een traditionele bannercampagne gericht op bereik via Marktplaats.nl.

De eerste resultaten van de campagne

Vrijdag 23 maart is het spel online geplaatst. Inmiddels zijn we 6 dagen verder en zijn de eerste effecten zichtbaar:

•Het spel is in 6 dagen al meer dan 24.000 keer gespeeld waarvan meer dan 21.000 keer op Facebook!
•Het aantal fans is al met meer dan 17% gegroeid (aantal fans bij aanvang ca 8.900)
•In meer dan 50% van de keren dat het spel gespeeld is, is een prijs gevallen (dus als jij ook kans wilt maken op een Paastaart of Paasbrunch, zeker hier meespelen!)
•Ongeveer 25% van alle unieke bezoekers hebben hun gegevens ingevuld, waarvan meer dan 50% zich ook aangemeld hebben voor de nieuwsbrief.

De eerste inzichten laten dus zien dat de campagne goed opgepakt wordt, maar met name de push marketing activiteiten zullen continu geoptimaliseerd bljiven worden. De actie duurt tot en met 5 april.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht