Klantgerichter.nl introduceert de Net Promotor Score (NPS) module

NPS en meer
Met deze NPS module is meer mogelijk dan met een traditionele NPS meting. Zo kan men door één extra vraag achterhalen wat er nodig is om het cijfer te verbeteren. De klant kan door een ingesproken boodschap of per web-browser toelichting geven op het cijfer. Met één druk op de knop kan vervolgens via social media onderzocht worden of dit bij meerdere klanten een kwestie is. Ook de veel bekritiseerde schaalindeling kan bij klantgerichter.nl op maat ingesteld worden. Door het maandabonnement kan de organisatie continu de NPS meting uitvoeren waardoor een voortschrijdend gemiddelde ontstaat. Deze NPS module is eenvoudig door de organisatie zelf te gebruiken waardoor er geen externe marktonderzoek kosten zijn.
Wat is NPS
De Net Promotor Score (NPS), ontwikkeld door Reichheld is een eenvoudige maatstaf voor het meten van klantloyaliteit. De Net Promotor Score komt tot stand door het stellen van de ultieme vraag: In hoeverre zult u [bedrijf X] aanbevelen aan een vriend of collega? Naar aanleiding van de verkregen respons wordt de score berekend door het totaal aantal respondenten in te delen in drie groepen, de ‘criticasters’, de ‘passief tevreden klanten’ en de ‘promotors’. De uiteindelijke score komt tot stand door het percentage ‘promotors’ te verminderen met het percentage ‘criticasters’. Deze score vertegenwoordigt de prestatie van de onderneming op het gebied van klantloyaliteit.
Prijzen en beschikbaarheid
De NPS module is vanaf heden beschikbaar voor € 50,- per maand per gebruiker.
Klantgerichter.nl is een product van Dialogs Unlimited Breda.
Over klantgerichter.nl
Klantgerichter.nl helpt organisaties hun customer intimacy strategie concreet te maken met behulp van een 360 graden Multi Channel platform. Hiermee krijgt de klant een stem en de organisatie een kans op een waardevolle klantendialoog. Daarmee worden de klanten meer tevreden en de medewerkers meer geprikkeld om klantgerichter te handelen. Met dit platform wordt de medewerker ook de enquêteur waardoor de response omhoog gaat en de kosten omlaag. Medewerkers bekwamen zich verder in klantgericht gedrag en producten en diensten kunnen worden verbeterd. Door deze aanpak behalen wij >50% response. Omdat ons platform in 1 keer geschikt is voor web, spraak, e-mail, mobiel, papier en social media worden alle klanten bereikt. Onze oplossing is dankzij het abonnementen model snel en tegen lage kosten te implementeren. Klantgerichter.nl is een initiatief van Dialogs Unlimited. Kijk voor meer informatie op www.klantgerichter.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.