Geplaatst door Copernica BV

kleertjes.com benadert klanten steeds persoonlijker

Informatie op maat
Het belang van een persoonlijke benadering is ruimschoots bewezen. Relevantie wordt door klanten gewaardeerd en vergroot de betrokkenheid. “We willen beter inzicht krijgen in wat klanten van onze mailings vinden”, aldus Peter Reddering, E-commerce manager van kleertjes.com. “We willen ze daarmee persoonlijker en meer op maat informatie bieden. De oplossing van Copernica biedt die mogelijkheden.”

Voorwaarde voor een persoonlijke benadering en effectieve event-driven marketingtrajecten zijn actuele klantprofielen. Klanten zullen daarom op diverse manieren worden uitgenodigd de eigen gegevens te actualiseren. Gecombineerde profileringmethoden moeten zorgen voor realistische klantprofielen, denk hierbij aan profielpagina’s, een klantenpanel en speciale acties.

Inspelen op resultaten
kleertjes.com kiest voor een geleidelijke invoering van de personalisatie van haar nieuwsbrieven. Bij iedere personalisatiestap wordt gekeken naar de effecten. Klanten zijn onlangs middels een incentive uitgenodigd om profielgegevens te verrijken en de resultaten van de eerste mailings worden geanalyseerd.

Peter Reddering: “Met Copernica kunnen we goed monitoren hoe de nieuwe, persoonlijkere benadering door onze klanten wordt opgepakt en daar flexibel op inspelen. Door stapsgewijze aanpassingen houden we zicht op het effect ervan en kunnen we direct op de reacties inspelen.”

Over kleertjes.com
kleertjes.com is de grootste webshop voor baby- en kinderkleding in Nederland. Momenteel telt kleertjes.com ruim 70.000 vaste klanten. Het aantal leden op de mailinglist is in de afgelopen jaren gegroeid naar ruim 110.000 leden en daar komen elke week zo’n 250 tot 350 nieuwe aanmeldingen bij.

Copernica BV
Copernica is dé meest complete marketing software voor campagnes met e-mail, webpagina’s, sms en PDF. Kijk voor meer informatie op www.copernica.com.