Geplaatst door Productpine B.V.

Kleine tech-producenten krijgen plek voor winkelpromotie

De Nederlandse startup Productpine richt zich op het verbinden van innovatieve en jonge merken met een groter publiek. Dit gebeurt via fysieke winkels waarbij de experience centraal staat. De eerste Productpine Experience Store opent op 26 oktober haar deuren op Rokin 58 in Amsterdam.

In deze flagshipstore kunnen de nieuwste innovaties uitgeprobeerd en aangeschaft worden. Het gaat om producten van over de hele wereld die vaak nergens anders in Nederland te zien zijn en over het algemeen afkomstig zijn van kleinere merken/startups. Denk hierbij aan de nieuwste innovaties variërend van smart-home, elektrische fietsen, audio-/tv-producten etc. Voorbeelden van producten zijn Light Phone, MATE Bike, ORII en Nuraphone.

Focus op kleine tech-producenten
Naast de aanwezigheid van bekende merken, richt Productpine zich met name op de kleinere tech-producenten. Deze zijn vaak niet in staat hun eigen winkels te openen en bij de grote retailers komen ze niet of heel moeilijk binnen.

Medeoprichter Dimitar Maslarov legt uit: “Er worden op dit moment enorm veel gave en zeer innovatieve producten geïntroduceerd. Jonge producenten hebben echter vaak moeite om ontdekt te worden, terwijl consumenten juist op zoek zijn naar nieuwe innovaties. Wij geven deze merken een podium om zich te promoten en hun verhaal te vertellen.”

‘Retail-as-a-service’ model
Binnen de flagshipstore kunnen producenten hun producten showcasen voor een vast maandelijks bedrag. Dit wordt gecombineerd met een commissie per verkocht product. Voor jonge merken biedt Productpine een dynamisch prijsschema aan met een variabel maandelijks bedrag en een commissie. Zo kunnen zelfs startups met een krap budget hun producten aanbieden in een fysieke winkel. Dit ‘Retail-as-a-service’ model is afkomstig uit de VS, waar verschillende startups reeds succesvol bezig zijn.

Winkelopening
Voor degenen die graag producten als de Invi Bracelet, Minibrew en Wolk Airbag willen ontdekken, is het wachten bijna voorbij. Productpine opent haar deuren op zaterdag 26 oktober om 10:00 uur. Gelegen in het hart van Amsterdam aan het Rokin 58.