KLM verrast met innovatieve Fake Out-of-Home (FOOH) campagne

Een vrachtwagen in een Hollands landschap met een feestelijk ingepakt vliegtuig achterop. Het ziet er levensecht uit maar is het niet. Vandaag introduceert KLM een innovatieve campagne met de nieuwste digitale marketingstrategie: Fake Out-of-Home (FOOH). Deze innovatieve techniek gebruikt computer gegenereerde beelden die de illusie van echte buitenreclame creëren.
In de nieuwe campagne rijdt de nieuwste aanwinst van KLM – de Airbus A321neo – door een bollenveld, met ingeklapte vleugels en een grote strik eromheen. Dit beeld lijkt op het eerste gezicht echt maar is volledig gefabriceerd met behulp van computer-generated imagery (CGI). De campagne met Fake Out-of-Home (FOOH) technologie is vanaf vandaag te zien op verschillende sociale mediaplatforms. Het haakt op een originele manier in op de vraag die vaak gesteld wordt: hoe wordt een vliegtuig geleverd?
KLM is een van de eerste airlines wereldwijd die deze innovatieve technologie inzet in een campagne. Fake Out-of-Home-advertenties zijn ontworpen om eruit te zien als traditionele ‘out of home’ reclame, zoals billboards, posters of publieke stunts. Voor deze campagne werkt KLM samen met Orthodoxx, een gerenommeerde 3D designstudio in Amsterdam, gespecialiseerd in CGI-campagnes.
De echte Airbus A321neo wordt in augustus verwacht en gaat in september naar de eerste bestemmingen vliegen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.