Geplaatst door Knaken

Knaken.nl beloont Sparta Rotterdam voor prestaties in bitcoins

Rotterdam, 8 september 2020 – Knaken Cryptohandel B.V. en Sparta Rotterdam hebben een bijzondere sponsordeal gesloten. Knaken.nl gaat de voetbalclub dit seizoen belonen voor hun prestaties in de Eredivisie door middel van een uitkering in bitcoins. Sparta krijgt een eigen bitcoin portemonnee waarin bitcoins worden gestort op het moment dat het team vooraf afgesproken prestaties behaald. Deze prestatiebeloning wordt onder andere bepaald op basis van het aantal doelpunten dat wordt gescoord, een overwinning en hoe hoog ze eindigen in de competitie of in de beker. De bitcoin wallet is openbaar en iedereen kan het saldo inzien.

Eigenaar Ronald Jonkers licht de sponsoring toe: “We kwamen met dit idee omdat voetbalclubs en vooral de jeugdopleidingen van clubs het financieel erg moeilijk hebben als gevolg van de coronacrisis. De jeugdopleiding van Sparta heeft een aantal grote spelers voortgebracht en het is belangrijk om daarin te blijven investeren. Sparta is een geweldige club met een lange traditie en wij willen er graag aan bijdragen om die in stand te houden. Wij kijken uit naar een mooie samenwerking met de club en haar opleiding.”

Aan het einde van het seizoen

Gedurende het seizoen wordt de balans van de bitcoin portemonnee gedeeld zodat alle fans van Sparta en andere geïnteresseerden kunnen volgen hoe het gaat. Aan het einde van het seizoen zal Knaken de door het eerste elftal verdiende bitcoins officieel overdragen aan Sparta die deze op elk gewenst moment kan verkopen om met de opbrengst te investeren in de jeugdopleiding. Knaken is met dit sponsorship de eerste crypto broker in de wereld die een voetbalclub op het hoogste niveau op deze manier sponsort.