Geplaatst door finchfactor

KNMP lanceert vernieuwde Apotheek.nl gericht op gemak en snelheid

Amsterdam, 26 Maart 2015 – apotheek.nl is met 1,5 miljoen bezoekers per maand één van de grootste medische bronnen in Nederland. Om bezoekers van de website nog meer gemak en snelheid te bieden is creatief digital bureau dpdk verantwoordelijk voor het volledige redesign en de herontwikkeling van apotheek.nl.

Apotheek.nl is een initiatief van KNMP, de branchevereniging van ruim 90% van alle apothekers in Nederland, en biedt deskundig en betrouwbaar advies op alle medicijn gerelateerde vragen van consumenten. De website biedt informatie over vrijwel alle, in Nederland verkrijgbare medicijnen, en koppelt deze aan ziekten en klachten. Omdat eHealth tegenwoordig een belangrijk thema is, wil KNMP het platform nog beter laten aansluiten bij de wensen en behoeften van de bezoeker.

Een woordvoerder van KNMP zegt: “KNMP stimuleert samen met andere zorgverleners, patiënten en zorgverzekeraars het gebruik van eHealth. Omdat creatief bureau dpdk een sterke focus heeft op digital en ervaring heeft met eHealth projecten, was het een logische keuze om hun verantwoordelijk te maken voor het volledige redesign van de website.”

Pim van Helten, CEO/Founder dpdk, zegt: “Voorafgaand en tijdens de ontwikkeling van het platform hebben we het concept uitgebreid onder gebruikers getest op onder andere user experience, design en usability. Dit hebben we gedaan om een zo goed mogelijk resultaat te behalen voor de gebruiker, die in dit project centraal staat.

Het resultaat is een platform waar bezoekers nog makkelijker kunnen zoeken via een zeer uitgebreide zoekmachine die werkt met suggesties en relevantie. Alle pagina’s zijn zo ontworpen dat informatie overload wordt geminimaliseerd. Door het responsive design kan de website op alle apparaten geraadpleegd worden.