Industry Wire

Geplaatst door Brenger

Koeriersdienst Brenger lanceert extra snelle service in negen grote steden

Amsterdam, 22 oktober 2020 – Inwoners van negen grote steden kunnen vanaf nu gebruik maken van een extra snelle service van Brenger. De koeriersdienst lanceert voor inwoners van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Breda, Haarlem, Amersfoort, Den Bosch en Leiden de optie om voor €39,95 binnen vier uur grote spullen als een bank of kast te laten ophalen en bezorgen.

Brenger koppelt dankzij slimme technologie transportorders aan koeriers die al op de weg zijn. Zo wordt de lege ruimte in koeriersbussen optimaal benut en vermindert de CO2-uitstoot. De nieuwe service is zowel voor particulieren als bedrijven beschikbaar.

Met de komst van de herfst richt de blik zich traditioneel weer naar binnen en besluiten veel mensen hun inrichting onder handen te nemen. De laatste maanden van het jaar staan dan ook bekend als ‘woonmaanden’. En of het nu om een via Marktplaats aangeschafte kast, een bank die van het ene stel naar het andere verhuist of een nieuwe wasmachine die van de witgoedzaak naar een klant moet: een snelle en betrouwbare koeriersdienst komt in dit soort gevallen goed van pas. Brenger verbindt deze transportbehoeften via een online platform aan koeriers die al onderweg zijn. Zo zet het innovatieve bedrijf de toch al op de weg aanwezige transportcapaciteit optimaal in. Dat is goed voor de planeet, voor de koeriers én voor de zakelijke en particuliere klanten die zo tijd en geld besparen.

Snellere service dankzij regionale data-inzichten
In een negental steden kan dit vanaf deze maand dus ook binnen 4 uur. “Dankzij ons groeiende netwerk aan koeriers kunnen we hen steeds nauwkeuriger koppelen aan binnenkomende orders in de buurt”, vertelt Derk van der Have, mede-oprichter en directeur van Brenger. “Dat we daarnaast ook over steeds betere data-inzichten per regio beschikken, betekent dat we meerdere transporten kunnen bundelen en het niveau van onze service steeds verder verbeteren. Zodra het bijvoorbeeld mogelijk wordt om het aanbod van transporten af te stemmen op de live-locatie van koeriers, is ophalen en bezorgen binnen 30 minuten tot 1 uur zelfs een optie”, voorspelt hij.

Groeiversnelling ondanks coronacrisis
Nadat de extra snelle service deze zomer een succesvolle pilot in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag kende, maakt Brenger de nieuwe dienst dus ook in rest van de Randstad beschikbaar. Het tekent de snelle groei die het jonge bedrijf doormaakt. Een groei die in een door de coronacrisis getekend jaar allerminst vanzelfsprekend is, weet ook Van der Have. “Zoals waarschijnlijk veel ondernemers zullen herkennen, maakten ook wij ons dit voorjaar zorgen over wat de impact van de coronacrisis op Brenger zou zijn”, zo geeft hij aan.

In het begin van de crisis liep het aantal orders ook flink terug, mede doordat een deel van de zakelijke klanten hun winkels moesten sluiten. “Maar van de verschillende scenario’s die we toen hebben ontwikkeld, is uiteindelijk de meest positieve uitgekomen en zijn we heel hard gegroeid. Nederland zat massaal thuis, ruimde zolders en schuren op en stak vakantiegeld in de herinrichting”, aldus Van der Have. Nu de coronamaatregelen opnieuw zijn aangescherpt, verwacht hij dat veel mensen ook de komende maanden met hun interieur aan de slag gaan.

Dankzij de snelle groei die Brenger dit jaar realiseerde, gaat er per maand inmiddels meer dan 250.000 euro op het platform om. De transporten variëren van grote tweedehands spullen van Marktplaats of veilingsites tot artikelen van zakelijke klanten zoals Goossens Wonen of die ene vintage winkel aan de andere kant van het land. Doordat Brenger gebruikmaakt van een beoordelingssysteem voor de koeriers, zijn klanten verzekeren van een kwalitatief goede en betrouwbare transportoplossing.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht