Geplaatst door Esize

Kosten besparen met zakelijk online inkopen via Esize-platform

Terwijl de turbulente groei van online consumentenbestedingen onverminderd voortzet, neemt ook online inkopen in de zakelijk markt een grote vlucht. Ruim 52 procent van de zakelijke inkopers verwacht dat zij binnen 2 jaar minimaal de helft van hun inkopen online zullen doen. Esize, leverancier van Cloud Spend Management-oplossingen, ziet een duidelijke trend onder inkopende organisaties om steeds vaker te kiezen voor een OCI (Open Catalog Interface) koppeling tussen webshops van leveranciers en hun digitale inkoopplatform. Dit betekent dat inkopers altijd toegang hebben tot het complete productaanbod van leveranciers, met betrouwbare productinformatie en actuele prijzen. Naast bestelgemak draagt de oplossing bij aan een efficiëntere administratieve afhandeling van transacties. Gebruikers kunnen via het Esize platform rechtstreeks bestellen bij webshops van al meer dan honderden leveranciers, waaronder toonaangevende namen als AH.nl, Conrad, Deli XL, Gispen, Hanos, Manutan, Mercateo, Scholten Awater, Sodexo, Staples en Technische Unie.

Online business netwerk
Esize is het online businessplatform waar inkopers en leveranciers elkaar vinden en zaken kunnen doen. Duizenden gebruikers handelen wereldwijd miljoenen transacties af via het netwerk over de meest uiteenlopende commodities. “De ontwikkeling van nieuwe technologieën zorgt voor een steeds verdergaande integratie van individuele systemen. Niet alleen binnen organisaties, maar ook daarbuiten. Inkoopplatforms zoals Esize ontwikkelen zich steeds meer tot een digitaal business netwerk dat slimme en nauwe samenwerking tussen inkopers en leveranciers mogelijk maakt. Door binnen het netwerk ‘simpele’ processen, zoals bestelaanvragen, orderbevestigingen en factuurverwerking, te automatiseren en te standaardiseren kunnen zakelijke transacties veel sneller, eenvoudiger en efficiënter worden afgehandeld”, vertelt Paul van Rietschoten, Chief Technology Officer bij Esize.

Bestelgemak
“Steeds meer bedrijven en organisaties ervaren het gemak van online zakelijk bestellen. Medewerkers kunnen via het Esize platform automatisch inloggen bij webshops van leveranciers. Zij zien direct het assortiment waaruit zij kunnen bestellen met de actuele prijzen, en of producten op voorraad zijn. Alle bestellingen lopen via het interne bestelsysteem: de inkooporder wordt automatisch ingevoerd en kan na goedkeuring vervolgens worden doorgestuurd naar de webshop van de leverancier. Bovendien hebben klanten geen omkijken meer naar het onderhoud van catalogi, die worden up-to-date gehouden door de leverancier”, vertelt Paul van Rietschoten. “Een slimme investering, zeker wanneer efficiency en kostenbesparing van belang zijn!”

Vernieuwend
“Wat Esize vernieuwend maakt, is dat gebruikers op ons platform kunnen zoeken naar producten of diensten van leveranciers, zonder dat zij in een apart scherm naar de webshop hoeven te gaan. Dankzij een slimme zoekfunctionaliteit (denk aan Google search), zoek je eenvoudig vanuit het platform op het Internet en krijg je alle resultaten in Esize te zien! Door technologische innovaties als deze toe te passen in onze software bouwen we continue aan de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van het platform voor onze gebruikers”, aldus Paul van Rietschoten.

Einde bericht

Over Esize
Besparen begint met slim uitgeven. Als marktleider in Cloud Spend Management-oplossingen helpen wij organisaties om meer inzicht en controle over hun bedrijfsuitgaven te krijgen. Dit doen wij door alle stappen van het inkoop- en factuurafhandelings-proces (Source to Pay) efficiënter en transparanter te maken. Van sourcing, contractbeheer en inkooptransacties tot samenwerking met leveranciers en automatische afhandeling van facturen. Door inkoopexpertise en financiële kennis te bundelen hebben wij een passend antwoord bij vraagstukken rond spend management. Dit laten wij sinds 1999 zien bij grote en middelgrote organisaties in uiteenlopende sectoren. In internationale onderzoeken, door onder andere Capgemini en Forrester, komt Esize steevast als één van de koplopers naar voren. Met onze software bieden wij een online platform waarop inkopende organisaties en leveranciers efficiënt met elkaar samenwerken.

Voor meer informatie: www.esize.com/nl