KPMG lanceert merkcampagne ‘Het blijft mensenwerk’

KPMG Nederland laat in een grootschalige nieuwe merkcampagne het menselijke karakter van het bedrijf zien. In de campagne spelen echte KPMG-medewerkers de hoofdrol.
Uit klantonderzoek komt naar voren dat de kracht van KPMG schuilt in het menselijke karakter van het bedrijf en haar medewerkers. Om dit sterke kenmerk zichtbaarder te maken voor een breder publiek en het merk verder te versterken bij potentiële klanten en werknemers, start KPMG binnenkort een nieuwe campagne met het motto: Het blijft mensenwerk. De campagne toont hoe emoties als blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid een rol spelen in het dagelijkse KPMG-werkleven en vertelt tussen de regels door veel over de werkgebieden en de cultuur bij het accountancy- en consultancybedrijf. Reclamebureau Joe Public is verantwoordelijk voor het creatieve concept en de ontwikkeling van alle uitingen – met daarin uitsluitend echte KPMG-medewerkers. De televisie- en onlinecommercials en de printadvertenties zijn vanaf maandag 20 januari te zien.
Menselijke factor belangrijk in deze tijd
Tom Janssen, Head of Brand bij KPMG: ‘Als we de feedback van klanten analyseren, komt daar steeds in terug dat KPMG’ers oprecht betrokken zijn en gericht op samenwerking. Daarmee maken we dus écht het verschil. Ons menselijke karakter draagt een hele relevante belofte in zich voor potentiële klanten en talent, zeker in deze tijd. Maar veel mensen kennen KPMG niet goed, en bij hen zitten stereotype beelden van accountants en consultants ons in de weg. Dit kunnen we alleen veranderen met een campagne die de mispercepties, maar ook de reclameconventies van onze sector doorbreekt.’
Dicht bij jezelf en kwetsbaar
Thecla Schaeffer, vanuit Joe Public verantwoordelijk voor de campagnestrategie: ‘Om het menselijke karakter geloofwaardig over te brengen, moet je het dicht bij jezelf houden en je kwetsbaar durven opstellen. Precies om die reden hebben KPMG-medewerkers de hoofdrol in de campagne. Ze zijn tijdens hun werk gefilmd en gefotografeerd, waarbij er – letterlijk en figuurlijk – wordt ingezoomd op hun menselijke gezicht. Hun werk, de kwaliteit waar ze voor staan, maar ook hun emoties.’
Uitrol campagne
De eerste uitol van de campagne start op maandag 20 januari en bestaat uit een televisiecommercial, online en social videos en printadvertenties, gericht op zowel de zakelijke markt als de arbeidsmarkt. Op de KPMG-website vertellen de collega’s uit de campagne hun uitgebreide verhaal. De eerste campagneflight heeft een looptijd van drie weken.
Credits
KPMG: Esther van Zeggeren, Tom Janssen, Janis Cairo, Charlotte Delissen, Anne Rouschop, Ina Kruse, Simone van Grinsven, Bas Huisman, Anke ten Dam, Marjorie Rijkse
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van ’t Klooster
Design: Kevin Rooi, Jeroen Icks, Bart ter Haar
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Producers: Fiona Jacob, Lotte de Rooij
RTV: Dylan Driessen
Regie en fotografie: Jaap Vliegenthart
DOP: Rutger Storm
Edit: Martin Heijgelaar
Grading: De Grot, Joppo
Geluid: Sound Circus, Feike de Wit
Soundtrack: MOST, Diederik Idenburg, Ivo Witteveen
Online: Efraïm Gons
LINK VOOR EMBEDDEN COMMERCIAL
De commercial is te zien via deze link (deze mag tevens embedded geplaatst worden bij het bericht).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.