Geplaatst door KPN

KPN Campus van start met 5G voor missie- en bedrijfskritische toepassingen

KPN introduceert KPN Campus waarmee het 5G-diensten en toepassingen voor organisaties op locatie gaat aanbieden. Hiermee speelt KPN in op de groeiende vraag van grootzakelijke klanten naar missie- en bedrijfskritische spraak- en datatoepassingen via het mobiele netwerk. KPN Campus biedt veilige en betrouwbare infrastructuur en dienstverlening via publieke, hybride- en vanaf nu ook private 5G-netwerken. De komende maanden introduceert KPN stapsgewijs verschillende KPN Campus-diensten die 5G, on-premise computing, indoor lokalisatie en lokale netwerken (LAN) combineren.

Steeds meer organisaties gebruiken mobiele netwerken voor hun bedrijfsvoering en bedrijfskritische processen. Met de introductie van KPN Campus speelt KPN in op de groeiende behoefte aan meer autonomie, betrouwbaarheid en garanties ten aanzien van de infrastructuur op locatie. Dankzij KPN Campus kunnen zakelijke klanten in bijvoorbeeld de industrie, logistiek en zorg voldoen aan de eisen die nieuwe technologieën zoals AI en hyperautomatisering stellen aan de digitale infrastructuur. Veelvan deze toepassingen vragen om meer dan alleen snelheid en connectiviteit. Denk hierbij aan een hoge mate van security, hoogwaardige (indoor) dekking, beschikbaarheidsgaranties en snelle reactietijden.

Chantal Vergouw, Chief Business Market en RvB-lid bij KPN. “We willen voorop lopen met 5G-connectiviteit en relevante toepassingen die aansluiten bij de wensen van onze klanten. Dat doen we al met onze bestaande mobiele netwerken en vanaf nu kunnen we met KPN Campus ook alle zakelijke klanten met missie- en bedrijfskritische processen op locatie de juiste 5G oplossing bieden. Ook op het gebied van private 5G kunnen we ontzorgen, zodat zakelijk Nederland de vruchten van digitalisering kan plukken in een omgeving die het altijd moet doen.”

Public, hybrid & private 5G
Afhankelijk van het digitaliseringsvraagstuk dat een organisatie heeft biedt KPN Campus een connectiviteitsoplossing. Zo biedt het public 5G voor hoogwaardige indoor dekking. Daarnaast krijgen organisaties de mogelijkheid om omvangrijk mobiel dataverkeer lokaal af te handelen middels een lokale 5G-gateway (hybrid 5G). KPN Campus voorziet ook in de mogelijkheid voor ondernemingen om een volledig privaat mobiel netwerk op te zetten. Dit netwerk is inzetbaar voor zowel 4G als 5G apparatuur en draait volledig autonoom op de klantlocatie (private 5G).

Hiermee verkrijgen grootzakelijke klanten meer autonomie, blijft alle data lokaal en is er sprake van de hoogst mogelijke beschikbaarheidsgaranties. De netwerkcapaciteit kan bijvoorbeeld volledig worden toegewezen aan bepaalde missiekritische applicaties, zoals het aansturen van autonome voertuigen en robots of augmented reality toepassingen. Hierbij ontzorgt KPN bij de inrichting en het management van de private 5G omgeving, terwijl klanten tegelijkertijd strategische voordelen kunnen behalen op het gebied van security, productiviteit en innovatie.

De verschillende KPN Campus diensten worden stapsgewijs aan het aanbod toegevoegd. Alle diensten kunnen binnen één campusnetwerk, lokaal bij de klant worden gerealiseerd. Voor meer informatie, kijk op KPN Campus.