Lancering Art Zoo Museum: Boest aan het roer van digitale marketingcampagnes

Boest, het ticketmarketingbureau voor cultuur, experiences en events, is de trotse marketingpartner van het nieuwe Art Zoo Museum in Amsterdam. In een iconisch 17e-eeuws grachtenpand aan de Herengracht opende deze zomer een totaal nieuw type museum haar deuren: een artistieke ode aan de dierenwereld en de natuur, vol levensechte taxidermiekunst van wereldklasse.
Het Art Zoo Museum is geen doorsnee experience of klassiek museum. Bezoekers stappen een wereld binnen waar dieren heer en meester zijn. Van felgekleurde vogels tot een imposante T-Rex, elk detail is met adembenemende precisie vormgegeven door de gerenommeerde kunstenaars Darwin, Sinke & Van Tongeren. Wat het publiek moet gaan voelen of denken? Zoals het Art Zoo Museum én de kunstenaars zelf zeggen; “hun bek moet openvallen”.
“Een uniek en nieuw museum in Nederland, dat maakt het zo’n mooi en bijzonder project om aan te mogen werken. Het is fijn om vanuit Art Zoo Museum het vertrouwen te krijgen om de digitale marketing te mogen verzorgen met Boest,” aldus Etienne Looije, Operationeel Directeur bij Boest.
Met Boest’s ervaring in het lanceren van nieuwe experiences in Nederland en het vermarkten van musea en evenementen, is er direct een sterke match ontstaan. De marketingcampagne richt zich op nieuwsgierigheid wekken, zonder alles meteen prijs te geven. Via teasercontent op kanalen als Meta, TikTok en Google worden kijkers geprikkeld om zelf te ontdekken wat zich achter de deuren van het museum afspeelt.
“We kijken ernaar uit om Art Zoo Museum samen met Boest op de kaart te zetten met campagnes die net zo nieuwsgierig maken als het museum zelf.” zegt Eva Krook, Managing Director bij Art Zoo Museum.
Het Art Zoo Museum is inmiddels geopend en dagelijks te bezoeken. Bekijk de website www.artzoo.nl voor meer informatie en tickets.
Over Boest
Als marktleider in ticketmarketing helpt Boest sinds 2019 festivals, theaters, musea en andere evenementen om hun bezoekersaantallen te laten groeien via slimme online marketingstrategieën. Met klanten zoals Mysteryland, The Tulip Barn, Open Monumentendag en Soldaat van Oranje beschikt het bureau over ruime ervaring in de ticketbranche. Boest maakt deel uit van Eager, een familie van marketing agencies met meer dan 60 FTE, gevestigd in Amsterdam.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.