Lancering nieuwe webshop lief! Lifestyle

De vernieuwde webshop van lief! lifestyle is vandaag gelanceerd. Frisse kleuren, veel inspiratie en een professionele uitstraling zijn kenmerkend voor de nieuwe website. De webshop biedt ruim 3.000 lief! producten voor moeders en kinderen. Een belangrijk onderdeel van de nieuwe online strategie van lief!: het centraal stellen van een optimale online merkbeleving.

Meer dan alleen een webshop
Michelle Nederveen, e-commerce manager van lief! lifestyle: “Op onze nieuwe website wordt commercie gecombineerd met informatie en inspiratie. Zo hebben we onder andere een lief! blog toegevoegd, waarbij we de beleving van ons merk kunnen overbrengen. Nieuwe collecties, recepten, zelfmaakideeën, shoppingtips of een kijkje achter de schermen; je vindt hier genoeg inspiratie.”

Extra functionaliteiten

Om het online shoppen op www.lieflifestyle.nl nog gebruiksvriendelijker te maken, integreerde Techtwo enkele nieuwe functionaliteiten in de webshop. Hierdoor heeft lief! de totale vrijheid om pagina’s toe te voegen en kan het bedrijf zo direct inspelen op online acties of andere tijdsgebonden gebeurtenissen. Commercieel directeur Techtwo Andre van Kempen: “Tijdens de ontwikkeling van lief! lifestyle stonden we vooral stil bij de integratie van gevoel en beleving. Elke bezoeker moet zich thuis voelen op de webshop.  Door het grote assortiment richtten we ons vooral op een verbetering van de lay-out en een vernieuwing van de navigatie. Klanten kunnen nu sneller vinden wat ze zoeken. Door ook alle fysieke verkooppunten te vermelden, brengen we offline samen met online.”

Nieuw platform

De nieuwe website draait op het e-commerce platform COWW (Compleet Onbegrensde WebWinkel). Dit is een optimalisatie laag boven op het webshoppakket Magento, ontwikkeld door Techtwo. Deze optimalisatie laag zorgt voor verbeteringen omtrent vindbaarheid, gebruiksvriendelijkheid, continuïteit, stabiliteit en performance. Na de lancering van de webshop blijft Techtwo betrokken bij de doorontwikkeling van lief! Lifestyle en zal er maandelijks een nieuwe versie gelanceerd worden met nieuwe functionaliteiten en verbeteringen op bestaande functionaliteiten. In de ogen van Techtwo is een webshop namelijk nooit af, omdat de e-commerce ontwikkelingen verre van stil staan.